Trei imobile pentru asociaţia de salvare montană din Vlădeasa
- Scris de Ziua de Cluj
- 25 Mai 2011, 18:38
- Eveniment
- Ascultă știrea

Consiliul Local al Comunei Mărgău, administratorul construcţiilor realizate în cadrul proiectului finanţat de Guvern pentru Salvamont, a hotărât anul trecut desfiinţarea Serviciul Public Local Salvamont Mărgău şi încetarea exercitării activităţilor acestuia de salvare montană. "Acesta este contextul în care, în vederea continuării activităţilor de salvare montană în zonă, se impune retragerea dreptului de administrare al Consiliului Local al Comunei Mărgău asupra acestor trei imobile şi trecerea lor în domeniul public al judeţului Cluj şi în administrarea RAADPP Cluj, regie care funcţionează în subordinea Consiliului Judeţean Cluj", explică preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe. El precizează că aceasta este "singura soluţie" care permite continuarea activităţii de salvare montană în condiţii optime în Masivul Vlădeasa.
După ce Serviciul Public Salvamont Margău a fost desfiinţat, pentru ca această zonă a munţilor Apuseni să beneficieze în continuare de aportul serviciilor de salvare montană, a fost constituită Asociaţia Salvamont-Salvaspeo Vlădeasa Cluj, formată din 13 salvatori montani, care funcţionează în baza unor contracte de prestări servicii încheiate cu primăriile comunelor Mărgău, Săcuieu, Beliş şi Poieni. Asociaţia a primit de la Guvern o sumă de 235.000 lei pentru dotarea cu o utilitară, un snow-mobil, tărgi şi truse medicale individuale, dar şi o sumă de 40.000 de lei pentru dotări de la Consiliul Judeţean, în acest an.