Scandal în parcarea din fața Aeroportului Cluj. Ciceo: "Sunt șantajat, sunt amenințat, mi-e frică pentru familia mea"

Directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, a anunțat la Realitatea FM Cluj că va depune plângeri împotriva firmei care administrează parcarea, pe care o acuză de "acțiuni subversive" și "șantaj". La rândul ei, compania susține că își va căuta dreptatea în instanță.

GOTO Parking, compania care administrează parkingul din fața Aeroportului Cluj, afișează, de câteva zile, pe ecranele publicitare de la intrarea în parcare, un mesaj prin care îi anunță pe angajații aeroportului că vor fi nevoiți să plătească dacă parchează pe locurile din fața celor două terminale:

"Mesaj important pentru angajații aeroportului
Din cauza abuzurilor lui David CICEO, începând cu 1 septembrie 2021 parcarea în spațiile exploatate de GOTO Parking SRL se va face CU PLATĂ.
Vă recomandăm să utilizați zona din partea de Vest, dincolo de Terminalul Vechi, pe care David CICEO o ține blocată fără a se gândi la problemele pe care le-a creat angajaților aeroportului.
Am atacat în instanță acest abuz, pentru remedierea situației.
Domnul Ciceo a fost anunțat de o săpătămână și nu v-a spus"

Care este situația la fața locului

În acest moment, la aeroport funcționează independent două parcări, una administrată de GOTO Parking SRL, situată în fața noilor terminale, și una administrată direct de Aeroportul Cluj, situată după vechiul terminal, spre oraș. 

Ciceo susține că este șantajat

"Din păcate, încă astăzi, 6 septembrie, apare acest mesaj. Este în scopul de a mă denigra și a mă șantaja să nu iau măsurile necesare. 25 de ani am muncit în dezvoltarea traficului în slujba clujenilor - clujenii cunosc dezvoltarea - și iată că parcarea administrată de Consiliul Județean Cluj prin GOTO este total necorespunzătoare, este rușinea României. Firma GOTO nu și-a respectat contractul, nu au reparat, am preluat o parcare total distrusă. Este o comisie formată din funcționari ai CJ Cluj care nu a vrut să ia măsurile necesare pentru repararea parcării. Săptămâna aceasta o să înregistrez plângeri, sunt șantajat, sunt amenințat, mi-e frică pentru familia mea. Sunt acțiuni de tip mafiot pentru a acoperi alte lucruri grave", a declarat, luni, la Realitatea FM Cluj, David Ciceo.

Directorul Aeroportului Cluj mai precizează că, de fapt, contractul cu GOTO prevede că angajații aeroportului au 100 de locuri gratuite, dar firma nu le acordă și anunță că va sesiza DNA și DIICOT ca urmare a "acțiunilor subversive" ale companiei. 

"Urmează să sesizăm Direcția Națională Anticorupție și DIICOT-ul, având în vedere aceste acțiuni subversive - șantaj și de prejudiciere a Consiliului Județean Cluj. (...) Au blocat toate cardurile, nu vor să-și îndeplinească aceste obligații, în mod normal ar trebui reziliat de urgență acest contract pentru că nu-și respectă obligațiile. Angajații au 100 de locuri; îi amenință, au pus un stres extraordinar asupra lor - în aviație nu ai voie - trebuie ca toți angajații, mai ales cei care lucrează în domeniul securității, operațional, trebuie să intre nestresați la serviciu. Noi suntem peste 300 care ne-am dedicat viața dezvoltării aeroportului și 4-5 angajați de la GOTO își bat joc de angajații aeroportului și de clujeni", a spus David Ciceo.

Directorul Aeroportului spune că se încearcă șantajarea lui și că se simte amenințat.

"Ați văzut mesajele de denigrare (...), toate acestea mi-au creat o stare de teamă, mi-e frică pentru familia mea. Rugăm clujenii să vină alături de noi pentru dreptate, pentru lege, pentru adevăr, și vom face o dezbatere publică legat de gestionarea acestui contract între CJ Cluj și GOTO. (...) Am cerut și sprijin internațional, având în vedere că nu avem suficient sprijin de la CJ Cluj în respectarea contractului, pentru că este o presiune extraordinară pe angajați - șantaj, amenințare, denigrare, contrar contractului și contrar legii", a mai spus Ciceo.

Acesta a precizat și că așteaptă o poziție din partea comisiei CJ Cluj care ar trebui să gestioneze acest contract.

"Urmează să vedem ce fac funcționarii care sunt în comisia de la Consiliul Județean care analizează acest contract. Nu și-au respectat obligațiile - trebuia făcut un hotel, un parking supraetajat, funcționarii nu ne-au mai răspuns și există o sentință definitivă care menționează că funcționarii nu și-au îndeplinit contractul cu bună credință. Dacă vă uitați pe review-uri, cel mai prost stă aeroportul la parcare. În parcarea pe care o gestionăm noi avem un program de modernizare, bineînțeles că durează puțin, dar am preluat o parcare total distrusă", a mai spus Ciceo.

Poziția GOTO Parking

ZIUA de CLUJ a solicitat companiei GOTO Parking o poziție publică, pe care a primit-o prin intermediul e-mailului, cu precizarea că declarațiile aparțin lui Constantin Enache.

"(...) Toate neînțelegerile au pornit de la interpretarea diferită a contractului încheiat în 2010 de CJ Cluj cu UTI și a actului adițional prin care se suspendă construcția parcării etajate și a hotelului. (...) Compania care exploata parcarea nu a putut construi parcarea etajată și hotelul pentru că cei de la CJ Cluj nu au fost în măsură să predea terenurile libere de sarcini, apte pentru construire. La hotel a fost un litigiu în justiție, CJ și aeroportul au pierdut, cazul a fost închis. La parcare nu era niciun litigiu legal, dar nu erau demolate construcțiile existente pe teren. Aeroportul a mai cerut cinci ani până când să poată oferi spații pentru relocarea celor de acolo (SRI, Poliția TA, alte instituții) și să demoleze clădirile. Abia anul acesta a fost finalizată eliberarea terenului, dar de aici a pornit necazul.

CJ Cluj consideră că nu a predat niciodată terenul firmei care exploatează parcarea, GOTO Parking și aeroportul (document scris, depus la instanță în 2019) consideră că terenul a fost predat, dar fără imobilele pe care erau construcțiile ce trebuiau demolate. Sunt două lucruri distincte: terenul în jurul clădirilor, pe care se poate parca, alta e terenul cu clădiri pe care nu se poate construi. Drept dovadă, a fost semnat în 2016 un proces verbal prin care se inventariază locurile de parcare de către CJ Cluj și UTI, unde suprafața este recunoscută ca având pe ea locuri de parcare exploatate, în jurul clădirilor. Acum, când interesele s-au schimbat, domnul Ciceo a schimbat, la rândul său, strategia și nu mai recunoaște că GOTO Parking exploatează legal terenul.

În faza aceasta, pentru a găsi dreptatea, ne-am adresat justiției. GOTO Parking nu a făcut nimic ilegal, nu a abuzat de poziția sa, angajații și-au văzut de treabă. În instanță. GOTO Parking a cerut să i se recunoască dreptul de a exploata parcarea toată.

Acesta este momentul în care domnul Ciceo a ridicat o împrejmuire ilegală. Deși există mai multe plângeri la instanțele competente, care vor stabili cine are dreptul legal asupra exploatării suprafeței în dispută, David Ciceo a ales să ridice, fără autorizație de construire, o împrejmuire prin care a blocat abuziv accesul pe o parte din suprafața exploatată de companie, luându-ne 287 de locuri de parcare. (...) Deși a fost înștiințat încă din 23 august despre schimbare, David Ciceo nu și-a informat angajații că, începând cu 1 septembrie, aceștia nu mai pot parca în zona din fața terminalelor.

GOTO Parking a făcut toate demersurile pentru a-și demonstra buna credință: a informat din timp aeroportul, a afișat pe ecranele din parcare anunțuri de informare pentru angajații aeroportului și a informat fiecare angajat care a intrat după 1 septembrie că utilizarea parcării exploatate de GOTO Parking nu se mai poate face gratuit (...)", a precizat reprezentantul GOTO Parking la solicitarea ZIUA de CLUJ.

Comenteaza