Peditel, serviciul de sfaturi medicale prin telefon, a fost extins la nivel naţional

Peditel, serviciul de sfaturi medicale prin telefon, a fost extins la nivel naţional
PEDITEL 1791, primul call-center de urgenţe şi sfaturi medicale pediatrice din România, care funcţionează la Cluj-Napoca din 2014, a fost extins la nivel naţional. Serviciul telefonic îi poate scuti pe părinţi de un drum degeaba la spital şi rezolvă şi aglomeraţia de la Urgenţe. Cu un singur apel, părinţii primesc sfaturi medicale menite să rezolve situaţia critică în care se află.

Părinţii care au nevoie de un sfat medical pentru copilul lor trebuie să apeleze numărul scurt 1791, la care va răspunde un medic pediatru specialist.

"De săptămâna aceasta, hai să spunem că de ziua internaţionala a copilului, toate setările pe noul soft sunt realizate şi Peditel 1791 se poate apela naţional", a explicat Cristina Grigore, iniţiator al proiectului.

Medicii spun că prin intermediul acestui serviciu s-a "economisit" numărul ambulanţelor solicitate, întrucât o mare parte din cazuri şi-au găsit rezolvarea direct la telefon.

"Atunci cand un părinte este nesigur pe ceea ce vrea să facă sau pe simtomatologia copilului sau nu recunoaşte sau cum este în cazul foarte multor taţi care rămân mai rar singuri cu copiii, acest serviciu de sfat medical telefonic îi poate ajuta să se hotărască în ce direcţie să o ia cu copilul", precizează Kristina Moldovan, medic.

Cei care apelează la acest call ceter beneficiază de sfaturi medicale pentru problema expusă, iar cazurile mai grave sunt trimise de urgenţă la spitale. Printre cei care au apelat acest număr de telefon s-a numărat şi o mămică din Ilfov, care era îngrijorată de faptul că micuţul ei avea pete roşii pe corp. "Având în vedere că şi dacă este vorba despre o urticarie copilul poate să fie în pericol la un moment dat, ar fi foarte bine ca în termen de 2 ore sa ajungeţi sa îl vada un medic", este sfatul pentru femeia de la celălalt capăt al receptorului.

Părinţii sau bunicii văd cu ochi buni acest proiect, care, spun ei, le poate fi de folos mai ales în weekend-uri sau în momentele în care vor să evite cozile de la cabinetele medicale sau spitale.

"Mi se pare o idee foarte bună mai ales de sâmbăta, duminica, sau cand avem urgenţe. E bine sa ştii un număr de telefon, sa suni la profesionişti", explică o mămică.

"E foarte bine, e o idee buna şi utilă. Nu mai vii sa stai la coada cu copilul să aştepţi, ci primeşti sfatul direct la telefon", consideră un alt părinte.

Din primele estimări, costurile lunare ale serviciului Peditel la nivel naţional se situează în jurul valorii de 10.000 de euro pe lună, banii urmând să fie obţinuţi în urma unor campanii de strângere de fonduri, precum şi prin implicarea unor parteneri la nivel naţional.

Comenteaza