Pe 16 iunie 2024 se împlinesc două DECENII de la prima lopată dată de Bechtel pe AutostradaTransilvania: ''încă ne chinuim să reluăm lucrările''

Pe 16 iunie 2024 se împlinesc două DECENII de la prima lopată dată de Bechtel pe AutostradaTransilvania: ''încă ne chinuim să reluăm lucrările''
Pe 16 iunie 2024 se împlinesc două DECENII de la prima lopată dată de Bechtel pe AutostradaTransilvania: ''încă ne chinuim să reluăm lucrările''
Pe 16 iunie 2024 se împlinesc două DECENII de la prima lopată dată de Bechtel pe AutostradaTransilvania: ''încă ne chinuim să reluăm lucrările''

Asociația Pro Infrastructură (API) critică conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cazul a două loturi de pe Autostrada Transilvania. Este vorba despre lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș și lotul Chiribiș – Biharia, unde se împlinesc 20 de ani de la începerea lucrărilor.

''După 20 (douăzeci) de ani, încă ne chinuim să reluăm lucrările pe Suplacu-Chiribiș-Biharia.
Epopeea halucinantă a celor două loturi e departe de final. Nu o mai reluăm, ni s-a acrit și nouă. Aproape că am pierdut șirul licitațiilor anulate și al contractelor reziliate.

Din "fericire", pe sectorul Suplacu de Barcău-Chiribiș noul antreprenor Erbașu pare motivat să facă impresie bună la prima lui aventură în "Superligă" și să pună în teren lucrările în termen: 18 luni execuție.

Deocamdată este încă în perioada de 6 luni de proiectare pe contractul semnat în 24.11.2023 cu ordin de începere 15.03.2024. Teoretic, în toamnă ar trebui să avem proiectul tehnic livrat și aprobat și imediat intrarea în teren, așa cum a confirmat și CNAIR la Comitetul de Monitorizare a Programului Transport (CM PT).
Din nefericire, blestemul pare mai viu ca niciodată la vecinul Beniamin Rus, pe Chiribiș-Biharia. Aici avem contract semnat în 03.04.2024 tot pe 6 luni de proiectare și 18 de execuție.

Dar firmele grupului Selina controlat de "Nea Beni" sunt în procese intentate CNAIR în urma rezilierii anterioare, invocând cheltuieli cu proiectarea și drumurile de acces pe care nu și-a primit banii după ce CNAIR, pe bună dreptate, a rupt contractul.

Așa că avem o nouă decizie halucinantă: CNAIR va da ordinul de începere pe noul contract după soluționarea acestor litigii, ceea ce înseamnă minim un an de zile de așteptare, lucru reconfirmat la CM PT săptămâna trecută.

Vă scutim de explicațiile juridice. Concluzia este că, în țara lui Papură Vodă, combinația dintre statul slab și indolent care nu-și asumă aproape nimic, pe de o parte, și privatul lacom cu avocați buni, pe de altă parte, este mortală. La propriu. Viața NU are prioritate, în ciuda sloganului afișat pe drum. Tronează lenea, siguranța scaunului și interesul exclusiv pentru buzunarul propriu. Captură prezentare oficială CNAIR în cadrul reuniunii CM PT din 20-21 mai 2024, Timișoara'', transmite API.

Comenteaza