Foto Noi imagini de pe Autostrada Transilvania. Lotul Iernut - Chețani ar putea tăia panglica în vară

Noi imagini de pe Autostrada Transilvania. Lotul Iernut - Chețani ar putea tăia panglica în vară
A3 Iernut - Chetani
A3 Iernut - Chetani
A3 Iernut - Chetani
A3 Iernut - Chetani
A3 Iernut - Chetani
A3 Iernut - Chetani
A3 Iernut - Chetani
A3 Iernut - Chetani
A3 Iernut - Chetani
A3 Iernut - Chetani
Noi imagini de pe Autostrada Transilvania. Lotul Iernut - Chețani ar putea tăia panglica în vară

Asociaţia Pro Infrastructura (API) a publicat noi imagini de pe şantierul lotului Iernut - Chețani, parte din Autostrada Transilvania (A3).

Lotul Iernut - Chețani are 17,9 km şi este parte din Autostrada Transilvania (A3), între Câmpia Turzii și Târgu-Mureș. 

"Constructorul (asocierea italiano-germană Astaldi-Max Boegl) se apropie de final, executând ultimele lucrări: umpluturi, asfalt, parapete de protecție, panouri fonoabsorbante, rigole, strat vegetal pe taluzuri, marcaje și indicatoare rutiere.

Progresul fizic este în jur de 90%. Cel mai probabil în perioada iulie-august 2020 tronsonul va fi pregătit pentru inaugurare. Însă deschiderea imediată a circulației are șanse mici de realizare deoarece legătura autostrăzii cu DN15 la Chețani se face printr-un nod rutier aflat pe lotul vecin al celor de la Straco.

Situația financiară precară a antreprenorului român și refuzul CNAIR de a-i plăti lucrările suplimentare survenite după semnarea contractului au transformat acest șantier într-unul cvasi-părăsit. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în stilul caracteristic, nu face absolut nimic pentru a preveni o nouă rușine națională: încă o autostradă "muzeu", după vestitele exemple din ultimii ani (loturile 3 din A10 Sebeș-Turda și A1 Lugoj-Deva sau A3 Gilău-Nădășelu)", transmit reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.

51,7 km de autostradă cu finanţare europeană: Câmpia Turzii - Ogra - Târgu-Mureș 

Obiectivul construirii autostrăzii Târgu-Mureș - Ogra - Câmpia Turzii este de a realiza o legătură între Târgu-Mureș și Cluj, cu asigurarea continuității sectorului de autostradă 2B Câmpia Turzii - Cluj-Napoca Vest (Gilău), cu sectoarele 2A și 1C.

"Obiectivele specifice ale proiectului se referă la construirea a 51.796 km de autostradă nouă 2x2, împreună cu 4,7 km de drum de legătură 2x2 spre Târgu-Mureș, a 13 poduri, a 30 de pasaje, a două viaducte, a unei parcări, a unui centru de mentenață și coordonare, a unui spațiu de service, a unui punct de lucru pentru mentenanță și a cinci intersecții rutiere (dintre care patru rutiere și una semirutieră)", se arată într-un document al CNAIR. 

Proiectul de 1,8 miliarde de lei (inclusiv taxa pe valoarea adăugată) este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 75% contribuția U.E., din Fondul European de Dezvoltare Regională - 1,5 miliarde, 25% contribuția națională (bugetul de stat) - 378 de milioane, iar restul de 313 milioane reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

În decembrie 2018 au fost deschişi circulaţiei auto 14 km din A3, între localitățile Ungheni şi Iernut, în judeţul Mureş. 

Comenteaza