Video Foto Imagini din dronă cu nodul Sebeș

Imagini din dronă cu nodul Sebeș
Imagini din dronă cu nodul Sebeș
Imagini din dronă cu nodul Sebeș
Imagini din dronă cu nodul Sebeș
Imagini din dronă cu nodul Sebeș
Imagini din dronă cu nodul Sebeș

Asociaţia Pro Infrastructură (API) a publicat imagini din dronă cu nodul Sebeș, parte din lotul 1 al Autostrăzii 10 Sebeș-Turda. Se observă lucrări la terasamente, forare de piloți, turnare de beton la fundații.

"Acest nod rutier, care va conecta A10, A1 și DN1 în zona Lancrăm - Sebeș, este extrem de complex, are bretele foarte lungi (de mare viteză) și numeroase pasaje și poduri dificile (peste Autostrada A1, râul Sebeș și calea ferată). Este practic imposibil să fie finalizat 100% în 2019.

Totuși, teoretic, cu un efort susținut din partea constructorului (Impresa Pizzarotti) și a autorităților (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii și Ministerul Transporturilor), circulația între Lancrăm și nodul Alba Iulia Sud (conexiune cu varianta de ocolire Alba Iulia) poate fi deschisă până la sfârșit de 2019, însă doar pe bretelele scurte care se conectează în sensurile giratorii de la Lancrăm.

Chiar dacă această soluție temporară nu va rezolva toate ambuteiajele și conflictele de trafic, credem că este un pas înainte și ea va îmbunătăți circulația rutieră, în prezent între Lancrăm și Centura Alba Iulia formându-se frecvent cozi kilometrice!", transmite API. 

Ultimii 8 km între Alba Iulia Sud și Alba Iulia Nord, împreună cu bretelele de mare viteză ale nodului Sebeș, vor fi gata, cel mai probabil, în prima jumătate a lui 2020. 

"Solicităm constructorului să își concentreze forțele pentru a executa cu prioritate bretelele scurte din nodul Sebeș. Cerem oficialilor din CNAIR și Ministerul Transporturilor România să rezolve proactiv problemele birocratice, administrative și financiare pentru ca, în cel mai scurt timp, până cel târziu la final de 2019, șoferii să poată scăpa măcar parțial de coșmarul rutier din zonă", mai spune API. 

Loturile 3 şi 4 ale autostrăzii, de la Turda la Aiud, au fost deschide circulaţiei rutere în această vară. Autostrada Sebeş – Turda ar fi trebuit să fie finalizată în 2016, potrivit planurilor iniţiale. Proiectul de construire a Autostrăzii Sebeş - Turda presupune execuţia a 70 km, asigurând o legătură directă şi rapidă între A1, Sibiu – Sebeş – Orăştie – Deva – Timişoara – Arad – Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European, şi A3, Braşov – Făgăraş – Târgu-Mureş – Turda – Cluj-Napoca – Oradea – Borş (Autostrada Transilvania).

Autostrada Sebeș - Turda:

Lot 1 - 17,0 km - de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea Impresa Pizzarotti - Pomponio 
Cost: 541 mil. lei, fără TVA

Lot 2 - 24,3 km - de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
Cost: 549 mil. lei, fără TVA.

Lot 3 - 12,5 km - de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua
Cost: 420 mil. lei, fără TVA

Lot 4 - 16,3 km - de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct - Porr Bau 
Cost: 470 mil. lei, fără TVA

Comenteaza