Hoţii limuzinei lui Becali, condamnaţi definitiv la pedepse între patru şi 12 ani de închisoare

Hoţii limuzinei lui Becali, condamnaţi definitiv la pedepse între patru şi 12 ani de închisoare
Persoanele acuzate de tâlhărie şi mai multe furturi, între care şi cel al limuzinei finanţatorului Stelei, George Becali, au primit, marţi, pedepse definitive cuprinse între patru şi 12 ani de închisoare, acestea urmând să fie puse în executare de poliţiştii Serviciului Urmăriri.

Curtea de Apel Bucureşti (CAB) a admis, marţi, recursul făcut de procurorii bucureşteni în dosarul în care hoţii maşinii lui George Becali au fost judecaţi pentru furt calificat şi tâlhărie şi a modificat pedepsele date de instanţele inferioare în acest caz.

Astfel, CAB a revocat eliberarea condiţionată a lui Ilie Alexandru, astfel că acesta are de efectuat patru ani de închisoare.

Stan Constantin David a fost condamnat de judecătorii CAB la zece ani de închisoare, la care instanţa a aplicat un spor de doi ani. Astfel, acesta are de executat, potrivit deciziei CAB, 12 ani de închisoare.

Tinel Niculae a fost condamnat de judecători la patru ani de închisoare pentru furt şi şapte ani de detenţie pentru complicitate la tâlhărie în formă agravantă, respectiv pentru fapta din 2 iulie 2008. Tot el a fost condamnat la câte zece ani de detenţie pentru mai multe fapte de furt calificat. Instanţa a constatat că infracţiunile pentru care Niculae a fost condamnat în acest dosar sunt concurente cu faptele pentru care acesta a fost condamnat printr-o sentinţă din 18 septembrie 2009 a Tribunalului Bucureşti şi a anulat suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de doi ani de închisoare dată prin acea decizie a Tribunalului. Totodată CAB, i-a aplicat lui Niculae un spor de un an de închisoare şi a stabilit, în final, ca acesta să execute 11 ani de închisoare.

În cazul celorlalţi inculpaţi din dosar, Curtea a menţinut deciziile instanţelor inferioare.

Cele şapte persoane trimise în judecată în dosarul privind furtul limuzinei europarlamentarului Gigi Becali foloseau mai multe tehnici prin care furau autoturismele, arătau procurorii, la momentul trimiterii în judecată.

David Constantin Stan a fost cercetat de procurorii Parchetului Tribunalului Bucureşti pentru furt calificat, tăinuire şi şantaj.

Pe Niculae Tinel, procurorii l-au acuzat de furt calificat şi complicitate la tâlhărie.

Ştefan Mărgean, zis Fănoiu, zis Moldoveanu, arestat preventiv în lipsă, a fost deferit justiţiei pentru furt calificat şi tâlhărie.

Adrian Stănilă, zis Chelu, cercetat în stare de arest preventiv, a fost judecat pentru furt calificat.

Sorin Paul Mihalache, şi el arestat preventiv, a fost trimis în judecată de anchetatori pentru furt calificat.

Alexandru Vasilache Albu a fost deferit justiţiei pentru favorizarea infractorului, iar Sandu Geamănu, cercetat în libertate, pentru tăinuire şi şantaj.

În actul de inculpare, procurorii arătau că, în perioada iunie 2008 - martie 2009, Stan David Constantin, Niculae Tinel, Ştefan Mărgean şi Adrian Stănilă, toţi locuitori din Chitila, s-au specializat în comiterea de infracţiuni de furturi de autoturisme. Aceştia vizau autoturisme de lux, lăsate de către proprietari cu motorul pornit şi cheia în contact, momente în care autorii pătrundeau în autoturism şi plecau cu acesta, mai arată procurorii.

Acest mod de operare, ptrivit documentului citat, respectiv furtul autoturismului lăsat cu motorul pornit, se regăseşte la toate infracţiunile comise în dauna părţilor vătămate Aurel Leonte, Muhammad Salah Abbey, Valentin Savu, Vivi Carol Papuc, George Becali, Dragoş Mărăcineanu Eruşencu sau Mansour Mah´d.

Procurorii au descris în amănunt intenţiile celor anchetaţi arătând că infractorii, furând maşinile cu cheia în contact, urmăreau mai multe aspecte.

Pe de o parte, având cheia autoturismului, autorii îl puteau valorifica mai uşor şi pentru o sumă mai mare de bani pe piaţa neagră, nemaifiind nevoiţi să procure chei contrafăcute pentru autoturismele în cauză. Pe de altă parte, autoturismele furate de către membrii grupării aveau o valoare foarte mare (autoturisme de lux), cele mai multe dintre acestea erau asigurate CASCO, inclusiv pentru cazul în care ar fi fost furate, mai arată anchetatorii.

Potrivit prevederilor standard ale contractelor de asigurare CASCO, pentru a beneficia de asigurarea CASCO, este necesar ca persoana păgubită (proprietarul autoturismului sustras) să prezinte ambele rânduri de chei ale autoturismului; în caz contrar, cel în cauză nu este despăgubit, considerându-se că sustragerea autoturismului s-a produs ca urmare a neglijenţei manifestate de acesta, aceasta fiind şi împrejurarea de care au profitat şi membrii grupării, se mai arată în rechizitoriu.

Astfel, cunoscând faptul că persoanele vătămate nu vor putea obţine despăgubirea pentru autoturismul sustras, autorii obişnuiau ca - după consumarea furtului - să contacteze persoana vătămată şi să-i propună "răscumpărarea" autoturismului sustras, respectiv restituirea acestuia părţii vătămate, în schimbul unei sume de bani, mai notează procurorii.

Infractorii obţineau astfel un profit sigur şi rapid în urma activităţii lor infracţionale, fără a se expune riscului pe care îl implică valorificarea autoturismului sustras pe piaţa neagră şi a eventualei găsiri a acestuia de către organele de poliţie.

În aceste activităţi de "restituire" şi "valorificare" a maşinilor furate, David Stan Constantin, Tinel Niculae, Ştefan Mărgean şi Adrian Stănilă erau, de obicei, coordonaţi şi sprijiniţi de Sandu Geamănu, care obţinea astfel o parte a profitului infracţional.

Procurorii au mai aratat că în activităţile de "restituire" a maşinilor furate, membrii grupului pretindeau că autoturismele au fost furate de alte persoane şi că ei doar intermediază recuperarea acestora. Astfel, aceştia puteau, pe de o parte, negocia cu părţile vătămate pentru obţinerea unei sume cât mai mari, pretinzând că acestea ar fi solicitate de alte persoane, iar, pe de altă parte, se puteau disculpa, în situaţia în care persoana vătămată contactată ar fi alertat organele de poliţie, mai notează anchetatorii.

Un alt aspect al modului de operare folosit de către această grupare infracţională şi prezentat de procurori, constă în deplasarea mai multor autori la locul furtului, deplasarea lor realizându-se cu o maşină având montate plăcuţe de înmatriculare cu numere străine. Astfel identificarea autoturismului care putea fi furat era urmată de coborârea unuia sau a unora dintre membrii grupului, în timp ce ceilalţi rămâneau în maşina cu care se deplasaseră la locul faptei, pentru a asigura scăparea tuturor, în cazul intervenirii vreunui "incident".

Procurorii mai notau că membrii acestei grupări au mai fost cercetaţi pentru comiterea mai multor infracţiuni în în aceste moduri, şi au fost trimişi în judecată în 28 februarie 2008, la Judecătoria Sectorului 4, dosarul fiind în prezent în stare de judecată.

Hoţii cereau de la proprietarii autoturismelor răscumpărări între 6.000 şi 20.000 de euro.

 

Etichete
Comenteaza