Video Foto Firma care administrează parcarea contrazice varianta aeroportului: "Incidentul s-a produs în spaţiul de protecţie al terminalului de plecări"

Firma care administrează parcarea contrazice varianta aeroportului: "Incidentul s-a produs în spaţiul de protecţie al terminalului de plecări"
| Foto: Facebook/Gabriel Mihai Oniga
Scandalul de la aeroport s-a lăsat deja cu dosar penal. Vocile care cer demisia directorului
Firma care administrează parcarea contrazice varianta aeroportului: "Incidentul s-a produs în spaţiul de protecţie al terminalului de plecări&quo
Firma care administrează parcarea contrazice varianta aeroportului: "Incidentul s-a produs în spaţiul de protecţie al terminalului de plecări&quo
Firma care administrează parcarea contrazice varianta aeroportului: "Incidentul s-a produs în spaţiul de protecţie al terminalului de plecări&quo
Firma care administrează parcarea contrazice varianta aeroportului: "Incidentul s-a produs în spaţiul de protecţie al terminalului de plecări&quo
Firma care administrează parcarea contrazice varianta aeroportului: "Incidentul s-a produs în spaţiul de protecţie al terminalului de plecări&quo

Compania care operează parcarea de la Aeroportul Internaţional Cluj, acuzată că s-ar afla printre cei vinovaţi pentru situaţia de joi, când aproape 2.000 de oameni s-au înghesuit să se îmbarce în 12 chartere cu destinaţia Germania, fără să respecte regulile de distanţare socială, susţine că "incidentul s-a produs la momentul sosirii acestora în număr considerabil în fața aeroportului în care nu li s-a permis accesul".

Compania GOTO Parking, care administrează parcarea de la aeroport, a transmis presei mai multe documente şi un comunicat în care explică ce s-a întâmplat:

"Incidentul de ieri s-a produs in spatiul de protectie al terminalului de plecari, iar oamenii respectivi nu erau utilizatori ai parcarii, ci erau pasageri care doreau sa foloseasca serviciile aeroportului. Incidentul s-a produs la momentul sosirii acestora în număr considerabil în fața aeroportului în care nu li s-a permis accesul. 

GOTO Parking nu a avut informații despre existența unor zboruri în data de 9.04.2020. Compania a  solicitat Aeroportului Cluj, printr-o adresă, încă din data din 06.04. informații desprepreviziunile de zbor pemtru 14 zile pentru a se putea coordona cu autoritățile ce au competențe în aplicarea ordonanțelor militare. Aeroportul nu a transmis răspuns la acestesolicitări și nu a informat GOTO Parking despre existența vreunui zbor în data de 9 aprilie 2020. 

Singura informație comunicată de către Aeroport a fost în cursul zilei de 9.04.2020, ora 12.00, la momentul la care deja în fața terminalului de plecări erau un număr ridicat de persoane (aproximativ 1.500), moment la care ni s-a solicitat luarea unor măsuri pentru dispersarea acestor persoane. Menționăm faptul că, la ora aceea era prezentă în incinta parcării atât Poliția cât și Jandarmeria.

Deși activitarea GOTOParking a fost redusă drastic datorită lipsei pasagerilor din aeroportul Cluj, s-au luat măsuri în vederea limitării extinderii pandemie COVID-19,  realizându-se dezinfecția parcării de către un furnizor specializat în astfel de servicii. De asemenea au fost suspendate plățile în numerar a tichetelor de parcare aceasta derulându-se doar la automatele de plată pentru a se limita contactul personal între clienții parcării și formarea cozilor la casierie. 

Regăsiți anexat acestui email atât adresa trimisă Aeroportului Cluj cât și procesul - verbal ce atestă dezinfecția realizată în parcare. De asemenea am anexat adresa prin care am informat Consiliul Județean Cluj despre poziția Goto Parking cu privire la situația de ieri. 

Aseara s-a realizat o nouă dezinfecție la ora 19.00 si astazi s-a repetat procesul, urmând a se relua zilnic cât timp va exista activitate intensă în aeroport.

În continuare, după ziua de ieri, Goto Parking a luat măsuri ce țin de propria activitate pentru evita crearea de aglomerări de oameni. Astazi, persoanele care tranziteaza aeroportul au fost in parcare tot datorita faptului ca aeroportul era inchis si nu li se permitea accesul în incinta acestuia. Cu sprijinul Jandarmeriei în incinta Goto Parking, au fost organizate pasajele pietonale la distanta de 1,5 metri și s-a asigura un flux al pasagerilor ce corespunde cu ordonanțele în vigoare", a transmis compania.

David Ciceo: "Am solicitat CJ Cluj să dispună măsuri de dezinfecție în parcare, nici măcar nu ne-au băgat în seamă"

Directorul Aeroportului Internaţional Cluj, David Ciceo, a declarat vineri, în direct la ZIUA LIVE, că în aerogară, acolo unde are competențe, regulile de distanțare socială au fost respectate întocmai, dar că problema apărută în parcare nu era de competența aeroportului și ca atare nu putea fi rezolvată de aeroport.

”Ieri de pe aeroport au fost programate 12 zboruri spre Germania, au fost îmbarcați peste 2000 de pasageri. Noi avem capacitate de procesare pentru un astfel de număr de pasageri, de exemplu, în urmă cu an an, la aceeași dată am procesat peste 8.000 de pasageri. Din păcate organizatorii au adus 1.800 de pasageri între orele 7 și 9, deși zborurile erau programate începând cu ora 12 până la ora 21.50 Și au lăsat acești 1800 de pasageri în parcare. Pasagerii nu aveau bilete, erau doar pe niște liste. Erau 3 destinații Baden Baden, Berlin și Dusseldorf. Pasagerii nu știau nici măcar spre care din aceste destinații pleacă, au fost abandonați în parcare. Cred că organizatorii și firmele care i-au recrutat ar trebui să răspundă în fața legii pentru această organizare deficitară. La aceeași oră au ajuns zeci de autocare din foarte multe județe Brăila, Botoșani, Dolj.

Trebuie să menționez și că aeportul nu administrează parcarea, ci e administrată de firma GO TO care are contract cu Consiliul Județean. Firma a anunțat la prima oră conducerea CJ despre această situație, Poliția Transporturi a cunoscut de asemenea situația. Noi am sesizat firma când am văzut că nu se iau măsurile necesare, am transmis un mail conducerii CJ Cluj și un mail pentru informare la toți consilierii județeni, deși nu au atribuții executive.

Aeroportul a acționat corect, noi nu avem nicio vină întreaba asta, ne pare rău și pentru muncitorii care pur și simplu au fost abandonați. În cursul zilei de ieri au adus muncitori care au zbor doar azi la ora 12, oamenii au dormit în aeroport, bineînțeles că și pe timpul nopții am luat măsurile pentru distanțare socială și respectarea reglementărilor”, a spus David Ciceo.

Directorul a adăugat că a atenționat săptămânile trecute autoritățile că firma nu își respectă contractul și că parcarea nu e dezinfectată și nici reparată.

”Mii de oameni au aterizat în ultimele săptămâni pe aeroport, oameni care au intrat în carantină, în izolare, am avut și 3 cazuri de persoane confirmate cu coronavirus, am solicitat CJ Cluj să dispună măsuri de dezinfecție în parcare, nici măcar nu ne-au băgat în seamă. Ne-am adresat prefectului și am cerut să se discute în CJSU situația și ne-am adresat și Comitetului Național pentru Situații de Urgență pentru că nu s-au luat măsuri în nicio privință”, a adăugat acesta.

Comenteaza