Ministrul transporturilor: 300 de milioane de euro prin PNRR pentru metroul din Cluj

Ministrul transporturilor: 300 de milioane de euro prin PNRR pentru metroul din Cluj

Cătălin Drulă, ministrul transporturilor, spune că în actualele negocieri privind Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) sunt prevăzute 300 de milioane de euro pentru metroul din București și alte 300 de milioane pentru cel din Cluj. Este încă vorba despre discuții, iar programul ar urma să fie aprobat de Comisia Europană în iunie.

„În ceea ce privește Clujul - în discuțiile actuale, pentru că nu e finalizat – programul se va depune la sfârșitul acestei luni și vom avea o eventuală aprobare în iunie. Sunt prevăzute 300 de milioane de euro pentru Cluj și 300 de milioane pentru București. 600 de milioane în total, din discuțiile pe care le-am avut cu ministrul fondurilor europene, Cristian Ghinea, pentru liniile de metrou”, a spus Drulă.

El a menționat din nou că metroul spre Otopeni, așa cum a fost proiectat, nu conectează aeroportul direct și că mai sunt de parcurs 3 km cu autobuzul. În plus, magistrala ar străbate și o zonă cu densitate mică a populației.

„Bucureștenii au mare nevoie de alte linii de metrou, ca magistrala M5, care traversează de la est la vest Bucureștiul, continuarea de la Gara de Nord spre sud a liniei M4, chiar și de linia M7, acea diagonală din Colentina până în Rahova. Sunt linii necesare, care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea de la stația Tokyo la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din București.

Toate acestea ridică întrebări asupra fezabilității. La liniile de metrou nu costă doar construirea, costă operarea foarte mult. Cea deschisă în Drumul Taberei costă 175 de milioane (de lei, n. red.) pe an, recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 de milioane este subvenție. Trebuie să investim cu cap. Experții Băncii Europene de Investiții ne ajută să investim cu cap”, a adăugat ministrul.

Comenteaza