Cum te păcălesc lanţurile de hipermarket-uri ca să le cumperi produsele

Cum te păcălesc lanţurile de hipermarket-uri ca să le cumperi produsele
Modul în care produsele din hipermarket-urile şi supermarket-urile clujene păcălesc clienţii a fost verificat de inspectorii de la Protecţia Consumatorului, într-un control care a durat două săptămâni. 15 magazine au fost puricate în acest interval - numărul amenzilor depăşeşte numărul magazinelor: 16 sancţiuni, între care 15 amenzi în valoare de 81.000 lei şi un avertisment. Practici comerciale incorecte au fost semnalate la trei operatori economici - Profi Rom Food SRL, Rewe România SRL şi Romania Hypermarche SA.

Inspectorii de la Protecţia Consumatorului au găsit ouă de consum scoase la vânzare cu coaja crăppată, cu conţinut parţial scurs în cofraje şi aflate la limita datei limită de expirare. Operatorul economic a fost amendat cu 5.000 de lei şi 100 de ouă au fost retrase de la comercializare.

O altă neregulă a fost semnalată la Profi - aceasta e una dintre puţinele excepţii când CJPC Cluj dă numele societăţii comerciale amendate - care a înscris cantităţi nete mai mari decât cele înscrise de producător pe caserolele cu carne de pasăre refrigerată, prin aplicarea peste aceasta a unui autocolant. Astfel, la pulpele de pui în cantitate de 834 grame Profi câştiga câteva zeci de grame prin aplicarea unui autocolant care indica o greutate netă de 0,865 kilograme. "Au fost afectate în mod evident interesele economice ale potenţialilor consumatori", arată CJPC Cluj.

Prin informaţiile false înscrise pe eticheta aplicată pe produse, operatorul economic induce în eroare consumatorii, "pe care îi determină să ia decizii de tranzacţionare în necunoştinţă de cauză, pe care, în caz contrar, nu le-ar fi luat", arată inspectorii. Profi a fost amendat cu 5.000 de lei şi a fost rugată să înceteze practica incorectă "de urgenţă".

Inspectorii CJPC mai arată că "la un operator economic" în raionul de grastronomie nu era asigurată igienizarea corespunzătoare a suprafeţelor de lucru, numele firmei nu e precizat. Aceasta, deşi aici a fost dată cea mai mare amendă - 10.000 lei, iar activitatea de preparare a mâncărurilor a fost oprită temporar.

La Penny Market, administrat de Rewe România, inspectorii CJPC arată că mai multe produse vândute la "Super Ofertă" aveau o valoare mai mare decât preţul real. Firma a fost amendată cu 5.000 de lei.

La Romania Hypermarche SA, parizerul de pui la promoţie, cu reducere de 35% din preţul vechi avea un preţ peste cel real: se vindea la 7,69 lei bucata, iar după reducere acesta se vindea cu preţul de 6,59 lei, deşi inspectorii au calculat iar dacă ar fi fost aplicată reducerea de 35% parizerul ar fi trebuit să fie vândut la preţul de 5 lei pe bucată. Tot acolo se vindeau mai multe produse sub sitnagma "Hyper ofertă de preţ" dierite produse alimentare "inducând în eroare consumatorul mediu, determinându-l să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o", arată Protecţia Consumatorului. Firma a fost amendată cu 10.000 de lei pentru practici comerciale incorecte.

Comenteaza