Cum se va realiza Autostrada Transilvania, după ruperea contractului cu Bechtel

Cum se va realiza Autostrada Transilvania, după ruperea contractului cu Bechtel
Circa 300 de kilometri din Autostrada Transilvania au rămas fără constructor în urma încheierii contractului cu Bechtel. Pentru realizarea lor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are în vedere mai multe variante: de la finanţarea de la bugetul de stat la contractarea unui împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi până la concesionarea unor tronsoane, scrie astăzi evz.ro.

Pentru secţiunea Braşov- Făgăraş, în lungime de 48,4 kilometri, s-a gândit deja o soluţie: lipirea de autostrada Comarnic- Braşov şi începerea procedurilor de concesiune la începutul anului viitor, potrivit Danielei Drăghia, directorul general al CNADNR.

Două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, Gilău-Mihăeşti şi Târgu Mureş-Câmpia Turzii, vor fi scoase la licitaţie în acest an. În total, circa 60 de kilometri vor fi realizaţi cu finanţare de la buget, cu un cost maxim de circa 7,2 milioane de euro pe kilometru.

Însă, înainte de a demara licitaţia, trebuie refăcută proiectarea podurilor. "Toate structurile au fost proiectate de Bechtel în genul masiv, care de obicei te şi costă mult. În locul mastodonţilor din beton preferaţi de Bechtel poţi aborda structuri suple, elegante, care în final îndeplinesc acelaşi rol", a subliniat Drăghia, directoruil CNADNR, pentru evz.ro.

Dacă scoatem din calcul cele două tronsoane care vor fi licitate în acest an şi care vor fi finanţate de la bugetul de stat, precum şi cei circa 48 de kilometri dintre Braşov şi Făgăraş, rămân 190 de kilometri pe care CNADNR plănuieşte să-i construiască printr-un împrumut de la BEI. În urma unui calcul simplu, rezultă că România ar trebui să împrumute cel mult 1,3 miliarde de euro de la BEI.

 

Comenteaza