Copiii de la grădiniţă învaţă să îşi recunoască sentimentele
- Scris de Cristina Pirvu
- 20 Mar 2012, 21:56
- Eveniment
- Ascultă știrea

Astfel, micuţilor le sunt citite poveşti terapeutice şi le sunt prezentate jocuri educaţionale. "Am constatat în cursul timpului că este neglijată partea emoţională la copii. Se pune tot timpul accentul pe ce ştie să facă un copil, care sunt cunoştinţele din domeniul cognitiv şi este neglijată dezvoltarea socio-emoţională. Ne-am gândit că ar fi foarte util pentru copii să începem de la grupele mici să lucrăm pe identificarea emoţiilor, a sentimentelor", a declarat Andrada Sorca, directorul grădiniţei Patricia. Copiilor le sunt citite săptămânal poveşti educaţionale de către un psihopedagog, care apoi desfăşoară jocuri cu copiii. "Proiectul a început în luna februarie. Colaborarea o avem pe anul şcolar 2011-2012, iar în anul şcolar viitor vom lucra mai departe cu grupa. Avem tematici. Există o temă în fiecare săptămână, cum ar fi prietenia, rivalitatea între fraţi, sentimentele, furia. Tematica respectivă se găseşte într-o poveste terapeutică. Aceasta este citită împreună cu copiii, iar apoi se desfăşoară exerciţii individuale sau de grup. Prima poveste a fost «Poate că sunt un curcubeu», iar scopul nostru era ca micuţii să poată identifica sentimentele şi să le exprime. Am vorbit despre bucurie, despre tristeţe, frică, gelozie şi fiecărui sentiment îi era atribuită o culoare", a explicat Sorca.
Copiilor li s-au făcut poze în care aceştia au exprimat felul cum arată când sunt fericiţi, când sunt trişti sau furioşi. "Am avut în grupă plicul sentimentelor şi fiecare copil putea să pună în plic o culoare în funcţie de cum se simte. Am încercat să vedem ce determină anumite sentimente. Am vorbit despre când sunt eu fericit", a precizat Sorca.