Coadă de zeci de maşini la bariera de pe Tăietura Turcului. Coada se vede şi din satelit

Coadă de zeci de maşini la bariera de pe Tăietura Turcului. Coada se vede şi din satelit
Bariera peste calea ferată din imediata vecinătate a parcului industrial Tetarom I, de pe Tăietura Turcului, scoate peri albi şoferilor, în fiecare zi: când bariera este coborâtă, şoferii aşteaptă până la zece minute ca trenul să treacă şi bariera să fie ridicată. "Cred că bariera se lasă încă de când trenul e în gara din Apahida", a spus pentru ziuadecj.ro unul dintre şoferii nemulţumiţi care aşteaptă zilnic la barieră.

Timotei Cîmpean (23 ani) este unul dintre şoferii care tranzitează zilnic zona şi spune că situaţia este "de neconceput" şi că mulţi şoferi ocolesc zona, pe strada Horea, de teamă că aşteaptă minute bune in faţa barierei. "Este de neconceput să stai zilnic în maşină şi să aştepti să se ridice o barieră în spatele căreia de foarte multe ori nu trece niciun tren. Coada se întinde pe strada Tudor Vladimirescu pe aproximativ 900 de metri, până la colţul străzii Şcolii, iar pe partea dinspre cartierul Grigorescu coada ajunge până la vârful străzii Tăietura Turcului", spune acesta.

 

El mai adaugă că distanţa dintre barieră şi gara Cluj-Napoca "este de exact doi kilometri, cât timp i-ar putea lua unui tren să facă doi kilometri presupunând că bariera se lasă când trenul iese din gară?". "Se aşteaptă la barieră între 5 şi 15 minute. Mulţi ocolesc kilometri buni, pe strada Horea, de teama barierei", ne-a mai spus şoferul.

Situaţia nu poate fi rezolvată prin micşorarea timpului de aşteptare la barieră, avertizează şeful Gării Cluj-Napoca, Vasile Rafa. "Singura soluţie, la ce trafic e acolo, e o pasarelă peste calea ferată sau un pasaj subteran", arată el. Şeful gării mai avertizează că, cel puţin o dată la două zile, bariera se defectează din cauza şoferilor nerăbdători. "Se întâmplă des ca şoferii să lovească bariera cu maşina, pentru că sunt nerăbdători, iar atunci bariera se defectează, nouă ne apare ca defecţiune iar trenul circulă cu 20 de kilometri pe oră până la zona respectivă. În plus trebuie să deplasăm un tehnician la faţa locului, durează măcar 10 minute până îşi ia maşina şi merge la barieră", a adăugat acesta. Rafa spune că situaţia e aproape similară şi la bariera peste calea ferată de pe strada Fabricii, "însă acolo nu e atâta trafic ca pe Tăietura Turcului; aici mulţi şoferi preferă să evite centrul Clujului şi să o ia pe tăietură, traficul creşte pe zi ce trece iar bariera nu mai face faţă".

Comenteaza