Circulația feroviară între Cluj și Oradea va fi închisă din ianuarie 2024 / Vor circula microbuze și autocare

Circulația feroviară între Cluj și Oradea va fi închisă din ianuarie 2024 / Vor circula microbuze și autocare

​Între Cluj și Oradea, pe magistrala 300, nu vor mai fi trenuri directe cel puțin în 2024, fiindcă încep lucrările de modernizare și electrificare a liniei, proiect de aproape două miliarde de euro.

Pe ce porțiuni nu vor mai circula deloc trenuri și unde vor fi puse microbuze și autocare de la 1 ianuarie 2024. Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026.

Sunt 19 trenuri pe zi între Cluj și Oradea, dintre care două treimi de la CFR Călători și restul de la TFC și Transferoviar. Cel mai rapid este un tren internațional care face două ore jumătate, cu două opriri intermediare. Cele mai lente trenuri, care opresc în 42 de stații intermediare, fac peste 3 ore și 50 de minute. MAI MULTE AICI!

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului.

De asemenea, lucrările la pasajul de la Tăietura Turcului din Cluj-Napoca ar urma să înceapă în toamna acestui an, odată cu debutul șantierului pentru tronson de cale ferată Cluj-Napoca - Poieni, din cadrul modernizării și electrificarea căii ferate Cluj-Episcopia Bihor.

Construirea pasajului peste calea ferată pe Tăietura Turcului, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, trebuie realizată până în 2026.

Scopul este descongestionarea şi fluidizarea traficului rutier prin eliminarea blocajelor de circulaţie şi sporirea siguranţei circulaţiei pe traseul străzilor Tăietura Turcului şi Corneliu Coposu, ieşirea spre Zalău, împreună bretelele de racordare necesare. Obiectivul investiţiei prevede o durată normată de funcţionare de minim 100 de ani, de aceea se vor utiliza tehnologii şi soluţii tehnice prin care să se asigure minim această durată de funcţionare.

Acesta vizează sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului; eliminarea strangulărilor din fluxul de circulaţie; scurtarea duratei medii de deplasare şi reducerea costurilor unei călătorii; realizarea confortului de circulaţie pentru participanţii la trafic; reducerea numărului de accidente, a noxelor şi protecţia mediului; creşterea confortului riveranilor.

CFR Infrastructură a semnat, în decembrie 2022, un contract cu o valoare de 1,61 miliarde de lei (fără TVA), pentru lucrările de electrificare și modernizare a secțiunii Cluj Napoca-Aghireș (Lotul 1) a magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,2 km).

Asocierea de constructori români și francezi, Railworks, trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de km, în 42 de luni (6 luni proiectare și 36 de luni execuția lucrărilor).

Contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în stațiile CF Cluj-Napoca și Aghireș, dar și în haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău. Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podețe și va fi realizat un pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). Vor fi construite un pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj-Napoca și o pasarelă pietonală în stația CF Aghireș.

 
Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanțate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA.

Comenteaza