''CFR Călători, durere-n cot față de... călători pe Cluj-Oradea''

''CFR Călători, durere-n cot față de... călători pe Cluj-Oradea''

Asociația Pro Infrastructură critică CFR Călători, susținând că nu respectă legea și nu pune autobuze la dispoziția persoanelor care folosesc ruta Cluj – Oradea.

''Circulația trenurilor a fost oprită între Cluj-Napoca și Oradea pe 8 ianuarie, timp de (minim) doi ani, ca să se reconstruiască total calea ferată. Operatorii feroviari privați au angajat autobuze dar ele sunt neîncăpătoare deoarece pentru multe localități dintre Cluj-Napoca și Oradea singura formă de transport în comun care a mai rămas este (a fost...) trenul.

O lege intrată recent în vigoare prevede circulația autobuzelor în "regim de tren", pe baza biletelor și abonamentelor feroviare. Dar pare-se că responsabililor CFR Călători nu le pasă nici de lege, nici de oameni.
Dacă operatorii privați au fost prezenți din prima zi, abia după două luni oficialii CFR Călători au aflat că trebuie să facă și ei ceva și au lansat la plezneală o licitație, contestată deja la CNSC. În ritmul ăsta, poate pe când se redeschide linia vor apărea și autocarele CFR Călători.

Domnilor, cum ar fi să căutați niște soluții să puneți la dispoziție câteva autocare imediat, până terminați licitația? Când aveți de gând să vă plătiți taxa de utilizare a infrastructurii ca să poată și CFR SA să plătească salarii? Și încă o întrebare incomodă, aparent fără legătură: câți călători aflați în trenuri sunt blatiști și ce venituri la negru face un naș?'', tansmite API. 

Companiile feroviare private transportă în prezent călătorii cu autocare, dar principalul operator, CFR Călători, abia acum a lansat licitaţia pentru transportul rutier.  În prezent pe distanţa Cluj-Napoca - Oradea și retur sunt cinci curse de înlocuire a trenurilor (autocare). Pe ambele sensuri, trei dintre curse sunt operate de Transferoviar Călători şi două de către InterRegional Călători. Sunt 152 de kilometri de cale ferată între Cluj-Napoca şi Oradea, oraș aflat în apropiere de granița cu Ungaria. MAI MULTE AICI!

Modernizarea liniei ferate pe distanța Cluj-Oradea și până la graniţa cu Ungaria are termen fix de finalizare, conform PNRR, sfârşitul anului de 2026. 

 

Comenteaza