Bicicliștii, nemulțumiți de banda de bus din Gheorgheni: "Nu este acceptabilă, ci incomodă și periculoasă"

Bicicliștii, nemulțumiți de banda de bus din Gheorgheni: "Nu este acceptabilă, ci incomodă și periculoasă"

Banda dedicată mijloacelor de transport în comun din cartierul Gheorgheni a fost extinsă, de sâmbătă, până în zona Interservisan. Bicicliștii, care au dreptul să circule pe ea, nu sunt mulțumiți de modul în care a fost realizată și spun că este periculoasă.

Joi, 20 iunie, se va desfășura, la Cluj-Napoca, Marșul Bicicliștilor Clujeni. "Participanții își exprimă îngrijorarea față de lipsa de progres în domeniul infrastructurilor biciclistice, anul 2018 fiind unul de stagnare, și primul semestru din 2019 la fel.

Autoritățile locale se limitează la promisiuni și la refacerea câtorva marcaje și stâlpișori de piste vechi, menținându-se calitatea redusă a majorității pistelor de biciclete mai vechi și mai noi, existând uneori deficiențe calitative grave la noile piste și menținându-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la lățimea insuficentă la lipsa de continuitate, de la prezența diverselor obstacole la marcaje și indicatoare rutiere lipsă, neclare sau greșit amplasate, ce pun în pericol bicicliștii și alți participanți la traficul rutier.

Noua bandă comună pentru autobuze, troleibuze și biciclete pe Bd. N. Titulescu nu este acceptabilă, ci incomodă și periculoasă, pentru că nu respectă lățimea de 4,5 m necesară unei asemenea artere comune, mai ales că există un flux semnificativ de mijloace de transport în comun.

Pe Calea Mănăștur se preconizează aceeași abordare profund daunătoare, în schimb se preconizează lățirea carosabilului și îngustarea trotuarelor, astfel că vorbele frumoase privind promovarea mobilității durabile nu prea au de fapt acoperire practică", arată reprezentanții Clubului de Cicloturism Napoca. 

Întâlnirea participanților va fi Piața Unirii, la 17:45. Startul efectiv al marșului va fi puțin după ora 18:00 și va urma traseul zona centrală și pericentrală și cartierele Mărăști, Bulgaria și Iris, precum și Grigorescu, cu plecare și final în Piața Unirii.

Traseul este P-ța Unirii - Bd. Eroilor - P-ța A. Iancu - Calea Dorobanților - aleea Bibliotecii - str. Fabricii - str. Fabricii de Zahăr - Bd. Muncii - str. Fabricii - str. Câmpul Pâinii - str. Răsăritului - str. Parcul Feroviarilor - str. Anton Pann - Calea Bucuresti - str. Traian - str. Dacia - str. Gen. Dragalina - Bd. 1 Decembrie - pasarela albastră - pistă biciclete mal Someș - str. Uzinei Electrice - Parcul Central - str. E. Isac - str. P. Maior - P-ța L. Blaga - str. Napoca - P-ța Unirii.

Banda dedicată, extinsă în Gheorgheni

Începând de sâmbătă, 15 iunie, banda dedicată transportului în comun din cartierul Gheorgheni a fost extinsă pe Bd. Titulescu, tronsonul cuprins între str. Septimiu Albini și Interservisan, pe 680 m.

Astfel, lungimea totală a benzii dedicate transportului în comun pe traseul str. Memorandumului- Interservisan va fi de 2.900 m, din care 1.300 m între Interservisan și Cipariu, iar între Septimiu Albini și Cipariu, 620 m.

A doua etapă de reorganizare a circulației în cartier vizează introducerea benzilor dedicate pe Bd. N. Titulescu, sensul spre Iulius Mall, și va fi implementată în toamnă.

Cum va arăta Calea Mănăștur după modernizare și lărgire

Deși proiectanții propun stradă cinci benzi, între care două prevăzute pentru autobuze și bicicliști, și trotuare ceva mai înguste, primarul Emil Boc nu a fost de acord cu proiectul. El dorește doar patru benzi auto, iar cele dedicate să fie mai largi, pentru ca bicicliștii să poată circula în siguranță. Mai multe, AICI!

Comenteaza