Video Foto Autostrada Sebeş - Turda. "Nu există nici cea mai mică șansă ca nodul Alba Iulia Nord să mai fie finalizat în 2019"

Autostrada Sebeş - Turda. "Nu există nici cea mai mică șansă ca nodul Alba Iulia Nord să mai fie finalizat în 2019"

Asociaţia Pro Infrastructură (API) vine cu noi imagini de pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda (A10), între nodurile Alba Iulia Nord și Sebeș. 

"Constructorul, Impresa Pizzarotti, avansează greu la principalele structuri rutiere și la relocarea rețelelor electrice din nodurile Sebeș și Alba Iulia Nord, mobilizarea în teren fiind nesatisfăcătoare, lucru de altfel neschimbat în ultimul an. 

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, se declară însă foarte mulțumit, promițând iresponsabil că tot sectorul va fi inaugurat la finalul acestui an. Observăm, totuși, ceva nou: domnul Cuc a preluat solicitarea noastră făcută încă de anul trecut, și anume deschiderea circulației în nodul Sebeș folosind mai întâi bretelele scurte care leagă A10 de giratoriile existente.

"Ministrul" poate de pe acum să adauge și acest termen la lunga listă de promisiuni nerespectate. Nu există nici cea mai mică șansă ca nodul Alba Iulia Nord să mai fie finalizat în 2019. Mai mult, nodul Alba Iulia Sud este blocat de o groapă de gunoi, iar oficialii CNAIR nu i-au găsit încă o soluție de rezolvare, la patru ani și jumătate (!) de la startul contractului.

Șansele pentru o inaugurare parțială (8 din 17 km în 2019) se reduc drastic pe zi ce trece", transmite API. Aceasta solicită oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să se implice activ, alături de Transelectrica, pentru relocarea rețelelor de electricitate de pe șantier. 

VEZI ŞI Italienii promit trafic pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș - Turda. Până la finele lui 2019

Loturile 1 şi 2 ar trebui finalizate în 2019

Autostrada Sebeş - Turda va avea o lungime totală de 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are o lungime de 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 3 şi 4 au fost dechise circulaţiei în 2018.

Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541 de milioane de de lei pentru lotul 1, de 549 de milioane pentru lotul 2, de 420 de milioane pentru lotul 3, de 470 de milioane pentru lotul 4, toate fiind finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi de la bugetul de stat, 15%.

Comenteaza