Au început să "parcheze" trotinetele mai pe lângă gard? Sau e doar o întâmplare

Au început să "parcheze" trotinetele mai pe lângă gard? Sau e doar o întâmplare
Au început să "parcheze" trotinetele mai pe lângă gard? Sau e doar o întâmplare
Au început să "parcheze" trotinetele mai pe lângă gard? Sau e doar o întâmplare
Au început să "parcheze" trotinetele mai pe lângă gard? Sau e doar o întâmplare
Au început să "parcheze" trotinetele mai pe lângă gard? Sau e doar o întâmplare
Au început să "parcheze" trotinetele mai pe lângă gard? Sau e doar o întâmplare

A fost mare tărăboi prin Cluj-Napoca de când ne-au năpădit trotinetele electrice. Ba accidente, ba parcări anapoda, ba unii clujeni care se împiedicau de ele la tot pasul le mai făceau vânt, de nervi, prin Canalul Morii.   

Spre sfârşitul anului trecut primarul Emil Boc i-a cam tras de urechi pe operatorii de închiriere de trotinete electrice reproşându-le faptu că le-au aruncat în stradă, fără să arate respect oraşului. Aşa că în Cluj-Napoca va funcţiona un regulament de utilizare a trotinetelor electrice. 

Cert e că măcar la "parcatul" trotinetelor se văd unele îmbunătăţiri. Dacă până nu demult ne împiedicam de ele pe trotuare, lăsate de-a curmezişul parcă ostentativ, acum se văd unele îmbunătăţiri şi mulţi dintre cei care folosesc trotinetele electrice măcar îşi dau silinţa să le pună mai lângă gard ca să poată circula şi pietonii pe trotuare.

Câteva fotografii cu parcări care par "regulamentare" din cartierul Mărăşti şi Mănăştur, dar şi din faţa complexului Platinia arată că se poate, cu puţină bunăvoinţă, chiar se poate.  

În România Codul Rutier interzice circulația trotinetelor electrice pe trotuare. Polițiștii au aplicat numeroase amenzi celor care nu respectă regulile de circulație a trotinetelor. Aşdar, cine nu respectă reglementările, va fi sancționat cu amenzi din clasa a III-a de sancțiuni, între 870 și 1.160 de lei.

Conform Ordonanței de Urgență, trotineta electrică este un “vehicul utilizat pentru transportul unei singure persoane, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric.” Odată cu intrarea în vigoare a noii legi, nicio trotinetă electrică nu va mai avea voie pe trotuar. Acestora li se permite însă, circulația pe pistele special amenajate pentru biciclete și pe șoselele unde nu există piste speciale, dacă viteza maximă admisă pentru autovehicule pentru acel sector de drum nu depășește 50 km/h.

Cei care folosesc trotinete electrice trebuie să fi împlinit vârsta de 14 ani și, până la 16 ani, sunt obligați să poarte căști de protecție.

Comenteaza