Administratorul firmei care gestionează parcarea Aeroportului, audiat în comisia "Sparanghelul". Urmează prefectul Clujului

Administratorul firmei care gestionează parcarea Aeroportului, audiat în comisia "Sparanghelul". Urmează prefectul Clujului

Comisia parlamentară de anchetă privind românii care au plecat la cules de sparanghel în străinătate a constatat existenţa unor disfuncţionalităţi în comunicarea dintre autorităţile implicate în activitatea Aeroportului Internaţional din Cluj.

Comisia "Sparanghelul" recunoaşte că Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă ar fi trebuit să reglementeze situaţia, având în vedere că în România era instituită stare de urgenţă din cauza pandemiei cu noul coronavirus, a declarat, marţi, preşedintele comisiei, senatorul PSD Radu Oprea.

"Ce am constatat - există disfuncţionalităţi în comunicarea dintre toţi actorii implicaţi în Aeroportul de la Cluj. În perioada normală, fără stare de urgenţă, fără stare de alertă, lucrurile se desfăşoară normal, deci fluxurile sunt puse la punct, dar, ţinând cont că ne aflam în stare de urgenţă, ar fi fost probabil necesar ca cei care se ocupă de acest lucru, adică Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, să reglementeze activitatea referitoare la aeroport. De aceea, am hotărât, împreună cu colegii, ca data viitoare să-l invităm pe domnul prefect al judeţului Cluj", a precizat Oprea, după audierea lui Adrian Florin Lotrean, administratorul societăţii care gestionează parcarea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, Goto Parking SRL.

El a adăugat că i-a solicitat administratorului parcării înregistrările video din ziua respectivă, pentru a putea vedea detalii referitoare la numărul autocarelor, microbuzelor cu care au fost transportate cele 1.800 de persoane şi ceea ce s-a întâmplat acolo.

"Mi se pare important că domnia sa a menţionat că au existat nişte organizatori, dar nu a putut să îi numească şi, evident, au fost persoane cu portavoce, cu veste reflectorizante, care i-au strigat pe cei aflaţi în parcare, menţinând declaraţia pe care a avut-o data trecută directorul aeroportului că persoanele care se aflau în aeroportul de la Cluj nu aveau bilete şi că nu ştiau în ce avioane se îmbarcă. De aceea, a fost necesar ca să-i cheme prin portavoce şi acest lucru a dus la formarea înghesuielii, nimeni nu a mai respectat distanţarea socială", a spus Oprea.

Administratorul parcării a afirmat că informaţiile pe care le-a furnizat comisiei privind dezorganizarea din aeroport constatată în ziua respectivă le are de la reprezentantul societăţii prezent la faţa locului.

"Informaţiile le avem de la reprezentantul societăţii noastre, care ulterior orei 12,00 a fost prezent în perimetrul parcării şi a asistat la modalitatea în care s-a făcut îmbarcarea acestor pasageri în zborurile în care urmau să plece. Dacă vă uitaţi pe imagini, observaţi că este o adunare de persoane în zona de protecţie a terminalului de plecări al aeroportului, care aşteptau să fie strigate de pe o listă, în ordine, şi se prezentau pentru a face formalităţile de check in, fără să aibă bilete de avion sau să ştie ora la care urmează să fie zborul", a explicat Lotrean.

Potrivit preşedintelui comisiei, va fi audiat şi şeful Poliţiei Transporturi.

"Am hotărât ca data viitoare să-l invităm pe domnul prefect al judeţului Cluj, pe comandantul Poliţiei Transporturi şi, de asemenea, am solicitat foarte multe răspunsuri de la administratorul parcării: contractul de concesiune, contractul cu firma de pază, pentru a încerca să identificăm dacă există responsabilităţi pe care ar fi trebuit să le aibă, fie cei din aeroport, fie cei din parcare, în comunicarea oficială dintre ei", a anunţat Radu Oprea.

Comenteaza