Video Foto 18 km din Autostrada Transilvania vor fi gata la vară

Asociaţia Pro Infrastructură (API) a vizitat șantierul tronsonului Iernut - Chețani al Autostrăzii Transilvania (A3) și a filmat din dronă cei 17,9 km.

Constructorul, asocierea Astaldi - Max Boegl, se apropie rapid de finalizare. "Activitatea este concentrată în nodul Iernut (pasaj peste calea ferată, devierea Drumului Național nr. 14A, giratoriile intersecției) și la cele două poduri peste Mureș, unde se avansează la rampe, asfalt, rosturi de dilatație, panouri fonoabsorbante și parapete.

În alte puncte, muncitorii aplică pământ vegetal pe taluzuri, betonează șanțuri și rigole și nivelează umpluturile în spațiile de parcare. Asfaltul de uzură este așternut pe 50% din lot, iar parapetele de protecție, pe 30%", transmite API. Aceasta estimează că totul va fi gata în luna august.

"Însă, așa cum am spus de nenumărate ori, ultima dată în 8 aprilie, autostrada nu va putea fi deschisă traficului rutier, nodul Chețani aflat pe lotul vecin fiind în continuare "în aer". Oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) încearcă scoaterea nodului din contractul celor de la Straco care în ultimele luni practic nu au lucrat nimic, din cauza situației financiare precare.

Chiar dacă CNAIR reușește să îl preia, va fi nevoie de achiziții de materiale și utilaje, termenul de execuție asumat de doar două luni fiind complet nerealist. Din monitorizarea noastră în cazuri similare, finalizarea în regie proprie a nodului în acest an ar fi o performanță pentru CNAIR", maiprecizează API.

Aceasta solicită realizarea de urgență a tuturor achizițiilor necesare și rezilierea întregului contract cu Straco, urmată de expertiza și relicitarea sectorului de 15,7 km.

51,7 km de autostradă cu finanţare europeană: Câmpia Turzii - Ogra - Târgu-Mureș 

Obiectivul construirii autostrăzii Târgu-Mureș - Ogra - Câmpia Turzii este de a realiza o legătură între Târgu-Mureș și Cluj, cu asigurarea continuității sectorului de autostradă 2B Câmpia Turzii - Cluj-Napoca Vest (Gilău), cu sectoarele 2A și 1C.

"Obiectivele specifice se referă la construirea a 51.796 km de autostradă nouă 2x2, împreună cu 4,7 km de drum de legătură 2x2 spre Târgu-Mureș, 13 poduri, 30 de pasaje, două viaducte, a unei parcări, a unui centru de mentenanță și coordonare, a unui spațiu de service, a unui punct de lucru pentru mentenanță și a cinci intersecții rutiere (patru rutiere, una semirutieră)", se arată într-un document al CNAIR. 

Proiectul de 1,8 miliarde de lei (inclusiv taxa pe valoarea adăugată) este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 75% contribuția Uniunii Europene, din Fondul European de Dezvoltare Regională - 1,5 miliarde, 25% contribuția națională (bugetul de stat) - 378 de milioane, iar restul de 313 milioane reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

În decembrie 2018 au fost deschişi circulaţiei auto 14 km din A3, între localitățile Ungheni şi Iernut, în judeţul Mureş. 

Comenteaza