Simulare Evaluarea Națională 2023. Aproape jumătate dintre elevi au luat sub 5 la Matematică

Simulare Evaluarea Națională 2023. Aproape jumătate dintre elevi au luat sub 5 la Matematică

O sinteză a rezultatelor simulării probelor de la Evaluarea Națională, publicată de Ministerul Educației, arată că 40,8% dintre elevii de clasa a VIII-a nu au reușit să ia nota 5 la proba de Matematică.

Ministerul Educației a centralizat datele privind rezultatele obținute de elevii care au participat la simularea examenului de Evaluare Națională, pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene.

Datele relevă că peste 75% dintre elevi au luat note peste 5 la Limba română, 59% au obținut note peste 5 la Matematică, iar la Limba maternă peste 81% dintre elevi au luat note peste 5.

Iată cum arată datele centralizate de Ministerul Educației (procent de introducere a notelor în aplicație - 99,9%):

I. Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

1 – 4,99: 24,7%
5 – 5,99: 14%
6 – 6,99: 15,2%
7 – 7,99: 17,2%
8 – 8,99: 17,3%
9 – 9,99: 11,4%
251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.

II. Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2%(60,58% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

1 – 4,99: 40,8%
5 – 5,99: 18,5%
6 – 6,99: 13,8%
7 – 7,99: 10,4%
8 – 8,99: 9,2%
9 – 9,99: 6,5%
1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.

III. Limba și literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022)

  • Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

1 – 4.99: 18,3%
5 – 5,99: 12,7%
6 – 6,99: 18%
7 – 7,99: 20,9%
8 – 8,99: 20,6%
9 – 9,99: 9,3%
17 elevi (0,2%) au obținut nota 10.

"Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog. De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare", precizează Ministerul Educației.

Comenteaza