Peste un milion de copii vor studia într-o Școală a Încrederii până în 2030

Peste un milion de copii vor studia într-o Școală a Încrederii până în 2030

54 de școli și grădinițe de stat din România au intrat într-un proces de transformare a experiențelor de învățare ale copiilor, axat pe patru paliere: academic, sănătate mintală, leadership și educație globală.

Astfel, peste 25.000 de copii, 2602 de cadre didactice și 54 de directori de instituții de învățământ sunt acum parte din procesul numit “Școala Încrederii”, primul care schimbă relațiile dintre elevi, profesori și părinți din neîncredere în încredere, din critică şi respingere în acceptare, din dependenţă în autonomie.

Până în 2030, coordonatorii acestei inițiative țintesc ca peste 1 milion de copii să studieze într-o Școală a Încrederii. Costurile implementării sunt asigurate exclusiv din sponsorizări și contribuții ale persoanelor fizice, iar pentru anul 2021 bugetul estimat este de un milion de euro.

Inițiativa are la bază rezultatele studiului “Cercetarea şi cultivarea încrederii în şcolile din România”, care au relevat că lipsa încrederii între directori, profesori, părinţi şi elevi este una dintre principalele probleme cu care se confruntă învățământul de stat și se regăseşte, în egală măsură, în școlile din mediul urban și rural. Studiul a fost realizat pe un eșantion compus din 870 de profesori, 686 de elevi și 2538 de părinți, de către o echipă de cercetători din cadrul Universităţii “Babeş-Bolyai”, condusă de prof. dr. Petru Curşeu.

“Școala Încrederii” a debutat în luna septembrie a anului trecut, atunci când 54 de școli și grădinițe de stat din 18 județe și municipiul București au început procesul de certificare, ce se va întinde pe durata a cinci ani. În acest timp, elevii, directorii, profesorii, dar și personalul nedidactic vor participa la o serie de cursuri, webinarii și sesiuni de coaching susținute de profesori, specialiști în sănătate mintală și psihoterapeuți.

În primele opt luni de la începerea procesului, profesorii din școlile participante au luat parte la 2750 de ore de traininguri, sesiuni de coaching și webinarii on-line, iar directorii au finalizat primele două module din cadrul Wellbeing Leadership Certification.

Transformările pe care le aduce procesul Școala Încrederii sunt accesibile publicului larg în cadrul unei experiențe în Realitate Augmentată, în premieră în România. Prin intermediul acesteia, utilizatorii sunt transpuși în sala de clasă în care au studiat, iar, de acolo, sunt duși într-o clasă din Școala Încrederii. Experiența poate fi accesată exclusiv de pe dispozitivele mobile, folosind acest link.

La bugetul primului an de existență al Școlii Încrederii au contribuit următoarele companii: rețeaua de magazine Profi, Impetum Group, Wayfare, Tetarom- Parc Industrial, Irum, Cemacon, Fortech, Carmangeria Moldovan.

“Vorbim de faptul că elevii sunt nefericiți la școală, iar profesorii sunt blamați pentru rezultatele slabe, fără să se gândească nimeni la stresul cu care se confruntă și la lipsa resurselor care îi împiedică, adesea, să își îndeplinească vocația. Învinovățirea, negativismul, atacul la persoană, îndreptățirea și egocentrismul, dependența și suspiciunea nu sunt soluțiile de care avem nevoie. Este momentul contribuției, a efortului personal de dezvoltare și a efortului de schimbare a comunităților pentru a fi mai bine emoțional, a ne maturiza și vindeca de neîncredere. Copiii, profesorii, părinții și directorii au nevoie pentru acest proces de resurse consistente și un context de transformare personală și comunitară. Atunci când adulții au încredere în ei, copiii învăță să aibă încredere în ei și în ceilalți, să devină rezilienți și autonomi și cu performanțe academice”, a declarat Domnica Petrovai, cofondator al „Școlii Încrederii” și CEO al Mind Education.

„În perioada care a trecut de la debutul acestui program, Liceul Teoretic „Pavel Dan” a beneficiat de intervenții care s-au adresat în principal profesorilor și echipei administrative pentru a înțelege ce trebuie să transforme în cultura clasei și în relații (fie cu copiii, colegii sau părinții). Ca director, am avut acces la resurse gândite de directori pentru directori, la bune practici și inspirație. Din mărturia unor profesori, aceștia au resimțit iarăși entuziasmul de la începutul carierei, dorința de a fi aproape de copii, cu empatie, cu bunătate și încredere. Schimbările care ne-au ajutat să facem față acestei perioadei dificile în plan personal și profesional au fost în primul rând la nivelul relațiilor din comunitatea în care muncim și trăim. Asteptarea noastră e ca un număr cât mai mare de colegi să rezoneze cu acest program, iar părinții să ni se alăture pentru a înțelege împreună nevoile copiilor”, a spus și Daniela Cristina Popa, directoarea Liceului Teoretic “Pavel Dan” din Câmpia Turzii.

Şcoala Încrederii este primul proces care transformă experienţele de învăţare ale copiilor prin schimbarea relaţiilor dintre elevi, profesori şi părinţi din neîncredere în încredere, din critică şi respingere în acceptare, din dependenţă în autonomie.

Comenteaza