Care este mesajul noului rector al UBB la preluarea mandatului

Care este mesajul noului rector al UBB la preluarea mandatului

Profesorul Daniel David a transmis un mesaj comunității UBB la preluarea mandatului de rector. 

”De vineri, 13 martie 2020, prin Ordinul Ministrului Educației și Cercetării (Nr. 3555 din 12.03. 2020), am preluat poziția de Rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB). Senatul UBB s-a mobilizat exemplar pentru validarea alegerii rectorului UBB în ședința de luni, 9 martie 2020 (votând secret cu unanimitate), iar ministerul de specialitate a emis rapid ordinul de numire (în două zile de la primirea documentelor UBB). Le mulțumesc pentru încredere și mai ales pentru operativitate, comunitatea UBB având nevoie de un leadership stabil, ținând cont de această perioadă dificilă determinată de epidemia cu COVID19”, se arată în mesajul rectorului UBB.

Daniel David a subliniat câteva dintre măsurile care s-au luat în contextul epidemiei de coronavirus în cadrul universității.

”Avem la UBB constituită o echipă de lucru, coordonată de conf. univ. dr. Cristian Litan și formată din specialiști (ex. biologi/medici/psihologi clinicieni/specialiști în sănătate publică etc.) și personal administrativ cu responsabilități relevante situației. Această Comisie are rolul de a analiza permanent situația națională și internațională și de a propune către CA-UBB cele mai bune măsuri de implementat.

În acest context, pentru a avea  totul funcțional din punctul de vedere al leadershipului UBB – foarte important în astfel de momente -, am demarat rapid procedura de numire a prorectorilor UBB, cu suportul extraordinar de eficient al Senatului UBB, și voi demara procedura de alegere a decanilor. Noua echipă a rectoratului, puternic susținută și de Senatul UBB (toți prorectorii propuși au obținut peste 90% din voturile exprimate), este formată din prof. univ. dr. Corin Braga (Relația cu societatea – componenta socio-culturală), prof. univ. dr. Dan Tudor Lazăr (Finanțare, digitalizare și relația cu studenții), conf. univ. dr. Cristian Litan (Administrație, patrimoniu și relația cu Senatul), prof. univ. dr. Balint Marko (Calitate, competitivitate și învățământ netradițional), conf. univ. dr. Alexandra Muțiu (Resurse umane, alumni, consiliere), prof. univ. dr. Adrian Petrușel (Cercetare-dezvoltare-inovare și doctorate), prof. univ. dr. Călin Rus (Comunicare, relații publice și relații internaționale), conf. univ. dr. Christian Săcărea (Linia germană de studiu și relația cu societatea – componenta socio-economică și fundraising) și conf. univ. dr. Anna Soos (Linia maghiară de studiu și Educație-curriculum); directorul CSUD, acad. prof. univ. dr. Ioan Bucur, își continuă mandatul, conform concursului pe care l-a susținut în 2016”.

Cum continuă activitățile didactice în UBB: ”Vă propunem mai multe modalități de continuare a procesului didactic – dar puteți opta și pentru altele -, alegerea uneia sau a alteia depinzând de preferința cadrului didactic și a studenților, de abilitățile tehnologice ale acestora, de tehnologia disponibilă pentru fiecare și de specificul activității didactice/domeniului (vezi tutorialele în anexe, așa cum au fost elaborate de departamentele de specialitate).

(1) Platforma Microsoft Teams (vexi anexa 1)cadrele didactice pot intra cu parolă, pot crea clase virtuale și pot invita studenții la activitățile didactice. Studentii pot intra cu parolă sau ca “oaspeți” (guest). Această platformă asigură securizarea cursurilor/seminariilor.
(2) Platforma 8×8 Video Meetings (vezi anexa 2)oferă posibilitatea deorganizare a
videoconferințelor
(3) Platforma Moodle (contactați CFCIDFR pentru detalii la https://cursuri.elearning.ubbcluj.ro/)pentru facultățile care folosesc această platformă
la ID (aici nu sunt componente video)
(4) Platforma Google Meet (vezi anexa 3 )Pentru facultățile care au această opțiune (ex. departamentele de psihologie)
(5) Platforma/varianta bazalăCadrele didactice trimit online studenților materialul de studiat (distribuit pe săptămâni sau global), asociat cu posibilitatea studenților de a pune întrebări și a li se răspunde asincron (ex. prin e-mail, document Google etc.) sau sincron (ex. diverse modalități de comunicare în scris și/sau video). Este de dorit ca materialul trimis să includă și demonstrații/video care există online.
Așadar, rog toți colegii/studenții să fie online în perioada în care au ore conform
orarului (pentru a susține activitatea didactică prin cursuri/seminarii/laboratoare/consultații/ tutoriale etc.)”, se mai arată în mesajul rectorului Daniel David.

 

Etichete
Comenteaza