Elevi clujeni, calificaţi în finala unor competiţii internaţionale pe tema sustenabilităţii

Elevi clujeni, calificaţi în finala unor competiţii internaţionale pe tema sustenabilităţii
Elevii unei şcoli clujene s-au calificat în finala competiției internaționale de eseuri în limba engleză pe tema sustenabilității, precum și în finala concursului de proiecte școlare în acest domeniu, „Schools Sustainability Challenge”.

Mircea Godiac și Vlad Zagoni, doi elevi în clasa a II-a, respectiv a IV-a, ai Şcolii Gimnaziale "Elf", au obținut o „mențiune" (Honourable Mention) la secțiunea de eseuri pe tema educației pentru sustenabilitate, în timp ce Dragoș Hăpăianu, elev în clasa a V-a, s-a calificat în finala pentru Marele Premiu al concursului.

Pentru înscrierea în competiție, elevii, pregătiţi de profesorul de limba engleză Jacob Walters, au fost invitaţi să redacteze un eseu în care să-și descrie propria viziune asupra educației pentru sustenabilitate.

Ceremonia de premiere va avea loc între 7 şi 10 iulie la Oxford, iar în cadrul ei finaliștii vor participa la o dezbatere în care își vor susține punctul de vedere printr-un discurs de cinci minute, după care se vor oferi premii pentru primii cinci clasați și va fi anunțat câștigătorul Marelui Premiu.

De asemenea, în cadrul secțiunii „Schools Sustainability Challenge", videoclipul „Secrete din grădina noastră" a fost selectat de membrii juriului printre cele cinci proiecte finaliste, urmând ca proiectul câștigător să fie anunțat la începutul lunii iulie în cadrul ceremoniei de la Oxford. Școala câștigătoare va primi trofeul competiției și un premiu de 500 GBP, ca sprijin financiar pentru proiecte similare.

Videoclipul ilustrează evoluția proiectului de grădinărit în curtea școlii realizat de clasa doamnei profesoare Liliana Clițan. În cadrul acestui proiect, inițiat anul trecut în luna martie, 24 de elevi în vârstă de 7 ani au învățat despre agricultura sustenabilă cultivându-și propria grădină în curtea școlii, cu sprijinul părinților și al voluntarilor din partea Asociației Române de Permacultură.

Copiii au învățat cum se cultivă plantele în mod natural, fără a utiliza substanțe chimice, și au fost încântați să-și îngrijească propria grădină. Au realizat straturile de legume primăvara și au cules prima recoltă vara, în timp ce toamna au plantat flori, iar iarna au invitat păsările în grădină, pregătindu-le locuri speciale unde să se poată hrăni cu semințe.

Ambele concursuri fac parte din evenimentul „2015 TSL International Schools Debate & Awards", o competiție internațională pentru școli lansată de organizația The Living Rainforest din Marea Britanie.

Comenteaza