Vânzarea Profi către compania mamă a Mega Image, analizată de Consiliul Concurenței

Vânzarea Profi către compania mamă a Mega Image, analizată de Consiliul Concurenței
| Foto: Foto 1 (stânga): kshu - Depositphotos.com / Foto 2 (dreapta): profi.ro

Consiliul Concurenței analizează preluarea Profi de către Delhaize, companie mama a lanțului de magazine Mega Image.

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Delhaize „The Lion” Nederland BV, parte din grupul Ahold Delhaize, intenţionează să preia Profi Rom Food SRL, informează autoritatea de concurenţă printr-un comunicat de presă.

Delhaize „The Lion” Nederland BV este o companie a grupului Ahold Delhaize, prezent pe piaţa românească prin intermediul Mega Image, care are ca obiect principal de activitate comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun.

Profi Rom Food îşi desfăşoară activitatea în domeniul comerţului cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun. Profi Rom Food este deţinută de MEP Retail Luxco Sarl, parte a grupului de investiţii MidEuropa.

„În cadrul analizei, autoritatea de concurenţă va evalua impactul operaţiunii asupra consumatorului final şi al furnizorilor pe piaţa de vânzare cu amănuntul a bunurilor de consum curent. În acest context, autoritatea invită furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observaţii cu privire la achiziţia notificată", se menţionează în comunicat.

Conform prevederilor Legii concurenţei (nr. 21/1996), această operaţiune trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei, care o va evalua în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.

Vânzarea Profi către Ahold Delhaize, cea mai mare pe segmentul alimentar din Europa Centrală şi de Est

La finele lunii octombrie 2023, Fondul de private equity MidEuropa anunţa, printr-un comunicat, că a încheiat un acord privind vânzarea Profi Rom Food către Ahold Delhaize, din care face parte şi lanţul Mega Image, pentru suma de 1,3 miliarde de euro.

Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezenta cea mai mare tranzacţie pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacţia era cea mai mare de până la acel moment pe segmentul alimentar din Europa Centrală şi de Est, însă a fost condiţionată de obţinerea aprobărilor necesare din partea organismelor de reglementare, fiind preconizat a se finaliza în 2024.

„Vânzarea Profi este al doilea exit al MidEuropa cu o valoare de peste 1 miliard de euro în sectorul de retail din Europa Centrală, continuând succesul nostru cu Zabka, unde am construit un lider pe piaţa poloneză de magazine de proximitate. Vânzarea către Ahold Delhaize atestă valoarea strategică pe care am adăugat-o la succesul Profi şi marchează un nou reper important pentru MidEuropa, consolidându-ne reputaţia de generare a unor profituri atractive şi lichidităţi semnificative pentru investitorii noştri. Vânzarea Profi este, de asemenea, o tranzacţie foarte importantă pentru regiunea Europei Centrale, unde se află în continuare unele dintre companiile cu cel mai mare potenţial de creştere din Europa", declara Robert Knorr, managing partner în cadrul MidEuropa.

Comenteaza