Untold și Electric se bat cu Tomorrowland pentru un festival-gigant la Brașov

Untold și Electric se bat cu Tomorrowland pentru un festival-gigant la Brașov
Clujenii au adversari puternici pentru un mare festival sub Tâmpa

Organizatorii festivalurilor Tomorrowland, Electric Castle, Untold şi Neversea au transmis municipalităţii intenţia lor de a aduce evenimente de acest gen la Braşov, anunță primarul Allen Coliban.

Primăria Braşov a lansat, în 1 iunie, un chestionar pe care să îl completeze cei interesaţi să organizeze evenimente culturale. Lansarea a fost anunţată de Coliban, care a precizat că organizatorii unora dintre cele mai mari festivaluri - Tomorrowland, Electric Castle, Untold şi Neversea - au transmis municipalităţii intenţia lor de a aduce evenimente de acest gen la Braşov şi vor completa la rândul lor chestionarul inclus în procedură.

Edilul a dat de înţeles că a fost asaltat cu oferte, afirmând că „am primit foarte multe solicitări în ultimul timp. Prin urmare, punem la dispoziţia tuturor celor interesaţi o procedură transparentă de înscriere a evenimentelor şi a solicitărilor de colaborare cu primăria”, potrivit BZB.

Primarul spune că solicitările transmise prin chestionar vor fi evaluate în baza unor criterii ce vor ţine cont de impactul economic, de impactul social, de impactul asupra mobilităţii şi al locurilor de cazare asupra Braşovului.

Fiecare organizator de evenimente (festivaluri, concerte, târguri, expoziţii, competiţii sportive, intervenţii culturale) care vrea să utilizeze domeniul public va trebui să completeze chestionarul preliminar pentru solicitarea ocupării domeniului public în vederea organizării activităţilor social-culturale, educative şi sportive.

Chestionarul include date despre organizator, eveniment (activităţi, locaţie de desfăşurare etc), publicul ţintă şi numărul de participanţi şi de spectatori estimat, un plan de promovare al evenimentului, informații despre utilităţile necesare sau activităţi comerciale conexe.

Măsurile necesare pentru prevenirea aglomerării traficului rutier, evitarea poluării, asigurarea ordinii şi liniştii publice şi a siguranţei şi sănătăţii participanţilor, precum şi a aplicării normelor referitoare la prevenirea pandemiei sunt întrebări şi criterii în alegerea organizatorilor.

Organizatorul evenimentului va trebui să prezinte şi o analiză cu impactul financiar asupra economiei locale şi să sublinieze beneficiile pentru comunitatea braşoveană. Cei interesaţi să organizeze evenimentele trebuie să menţioneze un amplasament pe care şi l-ar dori. În chestionar apare „Piaţa Sfatului – scenă concerte; pietonală Răcădău – food court”.

Primarul nu a menţionat unde ar putea fi organizare evenimente de o mare anvergură, iar opţiunile sunt limitate. Ar fi Piaţa Sfatului, cu neajunsurile de rigoare, de la închiderea teraselor la decibeli. Coliban a fost un aprig contestatar al organizării Festivalului Cerbul de Aur, context în care, probabil, locaţia nu va fi acceptată decât pentru evenimente mai mici.

Pe listă ar putea fi bătrânul Stadion al Tineretului, unde pot participa destul de mulţi spectatori, însă nu este o carte de vizită prea impresionantă pentru oraş. O opţiune ar fi platoul din Bartolomeu, pe care s-a desfăşurat Oktoberfest, după ce a fost mutat din curtea Liceului Sportiv de către Biserica Evanghelică. Într-o formă mai restrânsă, evenimentele s-ar putea desfăşura la Sala Sporturilor, însă există riscul afectării parchetului.

Ar mai fi pe listă zona La Iepure, însă acolo trebuie rezolvată problema utilităţilor. În derulare, Primăria Braşov are în derulare şi o selecţie de dosare pentru finanţarea de la bugetul local a evenimentelor culturale private, cu un buget total de 3 milioane de lei (maximum 250.000 lei de proiect). Termenul de depunere este 10 iunie, iar anunţarea câştigătorilor ar urma să fie în 27 iulie. 

Festivalurile Clujului aduc încasări enorme

Veniturile generate de festival în Cluj-Napoca, la cinci ediții ani, depășesc 170 milioane de euro, conform calculelor organizatorilor. Din bugetul pentru investiții, 40% reprezintă suma destinată onorariilor pentru artiști, 30% destinată producției, amenajării scenelor, decorațiunile, echipamentele, montajul, iar restul de 30%, costuri de promovare. La ultima ediție au participat aproape 400.000 de persoane (20% străini, 20% din Cluj-Napoca, 25% din București, 35% din alte zone). 

Comenteaza