Trenuri germane pe şinele Transilvaniei

Trenuri germane pe şinele Transilvaniei
Transferoviar Grup va investi 5 milioane de euro pentru modernizarea, în halele din Cluj ale Remarul 16 Februarie, a 12 automotoare care vor fi folosite cu precădere în zona Ardealului.

 Grupul Transferoviar (TFG) a anunţat achiziţia a 12 automotoare din Germania, care vor fi reconstruite în atelierele Remarul. Garniturile de tren vor intra în exploatare de la mijlocul acestei luni pe rute precum Oradea – Băile Felix, Bistriţa – Beclean şi, în perspectivă, pe trasee internaţionale precum Timişoara – Belgrad sau Budapesta – Istanbul.   

 

TFG a comunicat achiziţia a 12 automotoare din Germania, care vor fi reconstruite şi modernizate în atelierele Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca. “Valoarea investiţiei s-a ridicat la 5 milioane de euro: 1,8 milioane au fost obţinuţi dintr-un credit bancar, iar restul au venit din sursele proprii ale societăţii”, precizează Kinga Mădărăşan, director general al TFG.

 

 “Obiectivul nostru este acela de a ne dezvolta pe partea transportului de călători. Am intrat de la 1 martie pe acest segment, iar intenţia noastră este să achiziţionăm cât mai multe automotoare, să oferim confort şi servicii pentru călători. Din experienţa acumulată în transportul feroviar de marfă avem convingerea că există un potenţial foarte mare şi pe această piaţă”, mai spune Mădărăşan. “Scopul nostru este de a asigura confortul călătorilor şi acela de a ridica transportul feroviar din România la standarde europene”, subliniază Călin Mitică, acţionar principal al societăţii, care deţine 98% din capitalul TFG.

 

Primul automotor, care a ieşit deja din atelierele Remarul 16 Februarie, va fi pus în circulaţie în două săptămâni, pe ruta Cluj - Oradea – Băile Felix. Noile trenuri vor funcţiona pe cele două rute acoperite acum de Transferoviar Grup (TFG), Oradea – Băile Felix şi Buzău – Berca – Nehoiaşu, iar după obţinerea acreditărilor vor deservi mai multe trasee.

 

Intenţia conducerii TGF este de a reintroduce mai multe curse regionale la care CFR Călători a renunţat sau pe rute cu legături insuficiente precum Cluj – Oradea – Băile Felix, Bistriţa – Beclean, Buzău – Ploieşti. “Trenul Cluj-Băile Felix va fi funcţional din august dacă primim autorizaţiile în timp util. Ne gândim chiar la un tren pentru studenţi pe ruta Cluj-Napoca – Târgu-Mureş, prin Războieni, unde legăturile sunt foarte proaste şi majoritatea călătorilor se înghesuie în autobuze”, adaugă Mădărăşan.

 

Conducerea TFG are în vedere dezvoltarea unor relaţii pe rute externe, una dintre variante fiind Timişoara – Belgrad. “Nu mai avem nicio legătură feroviară între cele două oraşe. Este una dintre variantele la care ne gândim împreună cu partenerii externi, ca şi la ruta Budapesta - Istanbul”, susţine directorul TFG. Pentru început, compania vrea să realizeze mai multe curse externe cu trenuri închise, închiriate pentru evenimente sau ca parte a programelor turistice.

 

în prezent, TFG realizează transportul de persoane cu trenuri închiriate. în prima lună de funcţionare compania a transportat 30.000 de călători. “Acest număr va creşte substanţial pe măsură ce se vor mări rutele acoperite. Din rulajul anual de 20 de milioane de euro, transportul de persoane are acum o cotă nesemnificativă, dar, cu timpul, se va dezvolta foarte mult”, crede Kinga Mădărăşan.

 

TFG s-a înfiinţat în 2003 şi are ca obiect principal de activitate efectuarea operaţiilor de transport de marfă şi manevră feroviară prin punctele de lucru din Cluj-Napoca şi Ploieşti. Transferoviar manevrează, cu ajutorul Remarul 16 şi CUG SA, 2.500 de vagoane pe lună. Aceasta transportă lunar marfă de 120.000 t, din care 5.000 de t prin casa de expediţii. TFG deţine 32,9% din Remarul, profilată pe repararea materialului rulant de cale ferată.

 

Mulţi la marfă, puţini la călători

 

Concurenţa în transportul feroviar de persoane este scăzută în România. Dacă la transportul de marfă există 26 de societăţi importante, în cel de călători sunt doar cinci mari transportatori privaţi.

 

 Regiotrans acoperă 3.000 de km şi operează pe 35 de rute, iar Regional SRL deţine autorizaţie pentru cinci rute pe raza Regionalei CFR Cluj, respectiv 402 km. TFG operează pe 126 km, cu două rute în Regionalele Cluj-Napoca şi Galaţi. Ferotrans are în operare 110 km şi trei rute pe raza Regionalei Iaşi, iar Servatransinvest face transporturi pe o rută de 64 km, la nivelul Regionalei Craiova.

 

Comenteaza