Trenul Metropolitan Cluj: O firmă românească și un grup polonez vor să facă supervizarea lucrărilor
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 13:38
- Economie
- Ascultă știrea

O asociere între o firmă românească și un grup polonez intenționează să asigure consultanța și supervizarea lucrărilor la trenul metropolitan Cluj, proiect inițiat de primarul Emil Boc.
În luna iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) a fost publicat anunțul de licitație pentru „Servicii de supervizare proiect (consultanță) aferent obiectivului de investiții: Proiectare și Execuție Lucrări de Infrastructură CF, precum și Lucrări auxiliare pentru accesibilitatea utilizatorilor, aferente obiectivului de investiție Tren metropolitan Cluj”. Valoarea estimată a contractului depășește 10,7 milioane lei (peste 2 milioane euro).
Pe lângă Primăria Cluj-Napoca, la această procedură de achiziție au participat și comunele Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu. La termenul limită, a fost depusă o singură ofertă, din partea Asocierii Konsent (lider) – MGGP Engineering SRL. Konsent este o companie din Iași, cu capital românesc, iar MGGP este un grup polonez, potrivit clubferoviar.ro.
Se așteaptă lucrările
Primăria Cluj-Napoca a scos la licitație și lucrările propriu-zise de infrastructură pentru trenul metropolitan, la finele lunii mai. Contractul, estimat la 474.030.818,65 lei fără TVA (aproximativ 93 milioane euro), include proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură CF și a celor auxiliare pentru accesibilitatea utilizatorilor. Ofertele sunt așteptate până pe 15 octombrie.
Trenul metropolitan Cluj va avea un traseu de 48,8 km și va include 23 de stații, cu o distanță medie de 2,1 km între ele. Garniturile vor circula cu o viteză de 45 km/h, iar durata totală a unei călătorii va fi de aproximativ 65 de minute. Proiectul presupune achiziția a 7 garnituri de tren, inclusiv una de rezervă, fiecare cu o lungime de 70 de metri și o capacitate de 840 pasageri/oră pe direcție. Frecvența va fi de un tren la fiecare 30 de minute în intervalul 06:00–19:00.
Vor fi create 8 stații noi: Câmpenești, Apahida (2 stații, pe lângă cea existentă), Aeroport Cluj-Napoca (cu pasaj de acces), IRA (aici se întâlnește trenul metropolitan cu metroul), Fabricii de Zahăr (pasaj subteran auto), Piața 1 Mai, Hoia.
Lucrările vizează, de asemenea, realizarea infrastructurii rutiere și pietonale, și includ patru pasaje subterane pietonale, cu un punct intermodal în zona Aeroportului (stațiile Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, IRA și Aeroportul Internațional „Avram lancu”). În plus, pe traseul trenului metropolitan vor fi realizate opt parcări auto (stațiile Gârbău, Rădaia, Hoia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida).
Proiectul va fi finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile, alocări din bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, precum și contribuții din partea bugetelor locale ale municipiului Cluj-Napoca și comunelor Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu și Bontida (CJ Cluj).
Proiectul este estimat să fie realizat în 48 de luni, 12 luni pentru procedurile de licitație și 36 luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.