Transformarea Billa în Supeco la Cluj, mișcare bună pentru Carrefour

Transformarea Billa în Supeco la Cluj, mișcare bună pentru Carrefour
Supeco și Penny Market funcționează în aceeași clădire pe Calea Florești

Vânzările Carrefour România au ajuns anul trecut la 2,2 miliarde de euro, în creștere cu 7% față de 2018, după succesul înregistrat de magazinele Supeco, potrivit unui comunicat financiar al companiei.

În România, creșterea a fost generată în special de succesul formatului Supeco. Din totalul de opt unități Supeco deschise de Carrefour în perioada octombrie-decembrie, șase au fost în România, numărul lor ajungând la 54. La nivel de grup vânzările erau de 80 de miliarde de euro.

Vânzările de produse organice ale grupului au crescut cu 25%, ajungând la 2,3 miliarde de euro, în timp ce vânzările online s-au majorat cu 30%, la 1,3 miliarde de euro. Brandul Supeco are acum zeci de magazine la nivel național.

Primul Supeco din Cluj era de fapt fostul supermarket Billa de pe Calea Florești care astfel și-a schimbat înfățișarea pentru a doua oară. După ce lanțul comercial francez l-a transformat inițial în Carrefour Market, ulterior l-a remodificat. Sub acest format a fost dat în folosință în aprilie 2019.

Până atunci, clienții au fost redirecționați la cumpărături la celelalte magazine Carrefour din oraș. De primul Supeco din Cluj este lipit un alt mare magazin, Penny Market, care atunci a profitat, preluând din cumpărătorii fostului Carrefour Market. Următorul Supeco a devenit cel de pe Calea Dorobanților.

Noul format presupune suprafețe de vânzare de 1.500-2.000 mp, cu oferte atât pentru cumpărătorii cu amănuntul, cât și pentru cei angro. Acesta este centrat pe produse proaspete și de larg consum și se bazează pe prețuri mai mici.

Compania motivează preţurile reduse prin politica agresivă de reducere a costurilor pe tot lanţul: eficientizare maximă a cheltuielilor cu energia, decoraţiunile, publicitatea, mobilierul și spaţiul. Stocurile de marfă sunt depozitate direct în magazin, iar produsele se achiziţionează de la furnizori locali, pentru a avea cheltuieli mai mici de transport. În ofertă există branduri proprii şi alimente vândute la vrac.

Acum patru ani Carrefour redeschidea primul Billa transformat din Cluj, după o perioadă de adaptare la specificul noului proprietar. Strategia francezilor a fost să remodeleze în Carrefour Market unităţile Billa de pe Calea Dorobanţilor şi Calea Floreşti, urmate de cele de pe străzile Regele Ferdinand şi Louis Pasteur. 

Conform acordului semnat cu Billa, Carrefour a preluat atunci 86 de astfel de magazine, răspândite în întreaga ţară, cu o suprafaţă de vânzare de 83.000 mp. Tranzacţia s-a cifrat la 98 de milioane de euro. Operaţiunea s-a făcut printr-un acord de preluare de acțiuni.

Principalii concurenţi de la Cluj ai Carrefour din piaţa hipermarketurilor sunt Auchan, Kaufland, Cora, pe cel al supermarketurilor, Lidl, Profi, Penny Market, Mega Image, Unicarm, Oncos, iar pe segmentul cash & carry, Metro și Selgros.

Comenteaza