Biroul virtual, tendință imobiliară postpandemie. Angajații vor loc de muncă aproape, nu navetă lungă

Biroul virtual, tendință imobiliară postpandemie. Angajații vor loc de muncă aproape, nu navetă lungă

Angajații vor să aibă spațiu de lucru acasă sau în preajma locuințe, iar companiile amenajează sedii la periferia orașelor sau chiar în alte regiuni, remarcă experții imobiliari. Biroul virtual din locuință și cel fizic aproape de casă sunt tendințele care se profilează după pandemie în România.

2020 a consemnat dezvoltarea comunității locale, o tendință care pare de viitor, având în vedere că oamenii economisesc timpul pe care îl petreceau făcând naveta și se bucură de șansa de a petrece mai mult timp conectați la zona în care locuiesc, potrivit unui studiu al companiei de consultanță Deloitte.

Acest aspect oferă organizațiilor șansa de a reinventa rolul biroului într-un nou model de operare în imobiliare: biroul virtual. Sediul fizic va fi diversificat, astfel încât să conțină atât spații de birouri într-un sediu central, cât și zone de co-working sau birouri mai mici la periferia orașelor ori în alte regiuni.

Angajații vor avea la dispoziție spații de lucru mai aproape de casă, ceea ce le va permite o mai bună separare între muncă și viața personală și să se conecteze social cu colegii, în timp ce evită naveta lungă la birou.

Studiul Deloitte Real Estate Predictions analizează cele mai recente evoluții care influențează viitorul pieței imobiliare la nivel global și oferă o perspectivă amplă cu privire la piața muncii, sustenabilitate, digitalizare și inovare în acest domeniu.

Implementarea tehnologiei 5G, furnizarea de servicii integrate și dezvoltarea biroului virtual se numără printre tendințele anului 2021 în imobiliare. Conform studiului, care prezintă un set de 13 previziuni, digitalizarea nu mai poate fi evitată, iar investitorii în domeniul imobiliar sau managerii de fonduri, active, proprietăți fie o implementează, fie riscă să fie marginalizați de piață.

În privința adoptării 5G, care are capacitatea de a conecta toate dispozitivele, clădirile și orașele între ele, astfel încât să permită modalități noi și mai inteligente de lucru, anul 2020 a încetinit procesul, dar a evidențiat necesitatea îmbunătățirii conectării, creșterii vitezei din rețelele de date și a capacității infrastructurii necesare pentru a sprijini transformarea digitală.

În domeniul comercial se conturează un nou model de afaceri – Real Estate-as-a-Service (REaaS), inovație derivată din transformarea digitală și din dezvoltarea sectorului clădirilor inteligente. Importanța spațiului fizic este diminuată în favoarea celei a setului de date la care are acces utilizatorul.

Serviciile care ajută la îmbunătățirea activității angajaților iau locul spațiului tradițional de lucru. Beneficiile REaaS nu se limitează doar la realizarea de economii pentru compania care îl implementează, ci se manifestă și prin generarea de venituri, datorită îmbunătățirii experienței și a productivității utilizatorilor.

„Modul în care muncim se va schimba în era postpandemie. Deși nu mai suntem legați strict de un spațiu fix al biroului, nevoia de zone de co-working, de socializare a crescut. Rolul imobiliarelor evoluează spre crearea unui habitat, a unui ecosistem complex de petrecere a timpului.

Toate indiciile duc către un viitor dominat de modul de lucru hibrid, în care angajații beneficiază de mai multe opțiuni pentru desfășurarea activității, iar angajatorii reexaminează necesitățile lor în materie de spațiu de lucru.

Companiile implementează un sistem de lucru hibrid pe termen lung, astfel că diversificarea ofertei de spații de lucru și dotarea cu tehnologie care să permită munca la distanță devin esențiale”, a declarat Alexandra Smedoiu, partener în Deloitte România. Compania e prezentă în țară cu servicii de audit și consultanță fiscală și în management, în cooperare cu Reff & Asociații. 

Comenteaza