Sindicatele feroviare: "De la Cluj la Bucureşti faci cu trenul 12 ore"

Sindicatele feroviare: "De la Cluj la Bucureşti faci cu trenul 12 ore"

Lipsa investițiilor în infrastructura feroviară face ca trenurile de călători să circule cu 30 km/h, un drum București - Cluj-Napoca ajungând să fie parcurs într-o jumătate de zi, acuză sindicaliștii care au pichetat prefectura.

Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV) şi Federaţia Naţională a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL au organizat pichetarea guvernului, în semn de protest faţă de lipsa de investiţii din sectorul feroviar. "Motivele sunt mai vechi, de vreo 30 de ani, dar s-a umplut paharul: lipsa investiţiilor în infrastructura feroviară și material rulant, falimentarea CFR Marfă şi amânarea aplicării statutului personalului feroviar. Cu toţii ne dorim să avem o infrastructură feroviară performantă, să ne deplasăm dintr-un punct în altul în cel mai scurt timp, nu cu viteza melcului, de 30-40 km/h şi chiar 17 km/h la marfă. Asta înseamnă că de la Bucureşti la Cluj mergi în 11-12 ore", a afirmat președintele FNFMCV, Grigore Mare.

Acţiunea a avut loc la guvern şi la Prefecturile Cluj, Craiova, Cluj, Braşov, Timişoara, Iaşi, Galaţi, Constanţa, unde au sedii regionalele de cale ferată din ţară au fost pichetări. "Noi am transmis un semnal de alarmă, pentru ca toți cei care ne conduc să se îndrepte spre sectorul feroviar, pentru că în ultimii 30 de ani de zile prea puţini s-au uitat spre sectorul feroviar, un instrument foarte important în dezvoltarea naţiunii.

Trebuie să avem şi un transport bine pus la punct. De la guvern aşteptăm să ne dea banii, că fără ei nu putem face investiţii. Anul trecut a fost promulgată legea statutului personalului feroviar şi anul acesta trebuia să intre în vigoare, cu data de 7 martie, iar acest guvern s-a hotărât să-i amâne aplicarea până anul viitor", a arătat liderul feroviar.

El a atras atenţia şi asupra situaţiei dificile a personalului din sector. "Ceferiştii au salarii derizorii, foarte mici, au probleme de sănătate, nu pot lucra până la 65 de ani. Eu nu mă simt confortabil ştiind că la pupitru se află un angajat care are probleme de sănătate şi cu o vârstă înaintată. În sistemul feroviar personalul e foarte îmbătrânit, trebuie întinerit. Avem o lipsă acută de personal calificat, acel personal nu se califică de azi pe mâine, are nevoie de timp trebuie să fim foarte atenţi la schimbul de generaţii".

Cele două organizaţii sindicale consideră că deciziile politice recente anulează, prin violenţa şi iresponsabilitatea lor faţă de realitatea existentă în industria feroviară, orice fel de cadru în care se mai poate discuta raţional şi rezonabil despre viitorul căii ferate şi siguranţa locurilor de muncă.

"Trenurile nu s-au oprit niciodată în ultimii ani, deşi, din cauza stării jalnice în care se află infrastructura feroviară circulă la viteze minimale şi în condiţii discutabile în ceea ce priveşte siguranţa traficului feroviar". Reforma de la calea ferată înseamnă, potrivit sindicaliştilor, asumarea unui plan multianual de investiţii, responsabilitate politică şi managerială, viziune şi determinare.

 

Comenteaza