Se schimbă șeful la CFR Călători. Directorul care a propus cușete de zi la trenurile de Cluj, eliminat din funcție

Se schimbă șeful la CFR Călători. Directorul care a propus cușete de zi la trenurile de Cluj, eliminat din funcție
Dan Costescu pleacă din fruntea companiei de stat

Conducerea companiei CFR Călători va fi preluată de Ovidiu Vizante, din 20 aprilie, "un profesionist cu experiență vastă în logistică și operațiuni feroviare", conform Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI).

Absolvent al unui master în transport și logistică la Universitatea Politehnică București, Vizante a lucrat în domeniul feroviar atât în companii private, cât și în sistemul public, când a activat ca manager de trafic la Regionala Brașov a CFR Infrastructură. Specialitățile sale sunt managementul operațiunilor și bugetelor, dezvoltarea de procese pentru creșterea vânzărilor.

"CFR Călători are nevoie de o viziune de dezvoltare modernă, adaptată acestui deceniu. Transportul feroviar trebuie să redevină atractiv pentru români și trebuie să poată reprezenta o alternativă ecologică la transportul auto. Bugetul alocat în 2021 pentru investiții în infrastructură feroviară este de 4,2 miliarde lei. Dezvoltarea CFR Călători trebuie și ea să țină pasul cu dezvoltarea căilor de rulare", potrivit MTI. 

Principalele coordonate ale mandatului noului director general sunt digitalizarea proceselor companiei; simplificarea proceselor de achiziționare a biletelor; extinderea serviciilor adiționale transportului de călători - transportul de biciclete; creșterea parcului de vagoane-cușetă și de dormit; suplimentarea veniturilor din publicitate; pachete de călătorii pentru facilitarea transportului lucrătorilor către centre industriale; revitalizarea imaginii companiei.

Ultima inițiativă a fostului director, Dan Costescu, de a introduce vagoane de dormit și cușete la trenuri de pe timpul zilei din Cluj spre București, Timișoara, Iași - a fost desființată de Asociația Pro Infrastructură (API). “Incompetența și absurdul la CFR Călători ating noi limite.

Ne întrebăm dacă managementul care a decis să pună vagoane de dormit pe tren de zi are vreo idee de parcul circulant și de criza de vagoane. Care este direcția strategică pe care o vrea CFR Călători? Cerem logică și competență la calea ferată, altfel vor fi alungați și puținii călători (la preț întreg) rămași. Vrem management profesionist, nu acțiuni de PR de tip baloane de săpun. Salvați calea ferată!”, a protestat API. 

"Noi ridicăm ștacheta și mai mult și vă oferim o experiență premium: cabina rezervată vă garantează un spațiu exclusiv și pregătit cu grijă de unul din colegii noștri a cărui carte de vizită o veți găsi acolo împreună cu alte surprize care să vă facă plăcută călătoria”, spunea Dan Costescu. El anunța că va introduce cușete și vagoane de dormit la trenurile de zi care conectează Clujul de București, Timișoara, Iași și Baia Mare. 

Scrisoare de adio

"Astăzi am decis să fac o schimbare în plan profesional și să mă despart de un loc în care am pus mult suflet în ultimul an, CFR Călători. A fost o perioada foarte intensă, în care prioritățile mele au fost dezvoltarea companiei și protejarea colegilor mei. Am avut susținerea echipelor din companie și minister pentru această lupta la baionetă cu pandemia și cu problemele care apar zilnic într-o asemenea companie. Vine însă momentul în care îți dorești mai mult decât poți face în prezent și în care o schimbare este obligatorie. Le doresc colegilor mei ceferiști succes în continuare și să poată mențină cursul de dezvoltare și modernizare a companiei, de creștere a ponderii transportului feroviar, așa cum o fac toate companiile feroviare europene. Multă baftă, CFR Călători!", a transmis Dan Costescu.

Comenteaza