Cum a schimbat virusul preferințele imobiliare în România. Locuința cu grădină, cea mai dorită

Cum a schimbat virusul preferințele imobiliare în România. Locuința cu grădină, cea mai dorită

Românii care își caută locuință vor acum un spațiu mai mare și existenţa grădinilor, a teraselor şi a parcurilor, în defavorea locației, socotită ca importantă înainte de apariția noului virus, arată un studiu realizat de JLL și Storia.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Doar 16% dintre cei care voiau să își cumpere o locuință înainte de izbucnirea crizei au încetat să mai caute în această perioadă. Atunci când vine vorba de a alege între locație și un spaţiu de locuit mai mare, 84% ar prefera mai mult confort şi spațiu, în defavoarea unei locații mai centrale, în timp ce 11% ar dori o locație centrală, în detrimentul unui spațiu mai mare.

„Vedem o scădere a intenției de cumpărare însă reducerea este absolut normală, având în vedere efectele pe care această criză le-a avut asupra întregii economii și societăți în ansamblu”, a declarat Andreea Hamza, senior director Living Department la JLL România. Dintre cei care aveau în  plan o locuință înainte de pandemie, 65% căutau casă, iar restul, apartamente.

„Remarcăm o creştere a apetitului pentru case, punându-se accent pe cele cu gradină sau terase, în ansambluri rezidenţiale cu parcuri, spaţii verzi, piaţă, supermarket şi școală. 25% dintre cei care înainte de pandemie căutau apartamente, acum oscilează între apartament şi vilă, iar alţi 7,5% caută să achiziţioneze o vilă”.

Comportamentul potențialilor cumpărători s-a modificat după criza COVID-19: dintre cei care voiau să cumpere o casă, 66% și-au menținut această opțiune, 13% au renunțat să mai caute, 15% oscilează între apartament și casă, 4,2% sunt interesati să închirieze o locuință, iar 3% vor să cumpere un apartament.

În cazul celor care doreau un apartament, 43% și-au păstrat intenția, 16% au renunțat momentan la planurile de investiție, 25% oscilează între a achiziționa un apartament sau o casă, 7,4% vor să cumpere o casă, iar 1% să se mute în chirie.

Cele mai importante aspecte luate în calcul la alegerea locuinței


1. Compartimentarea eficientă                      
2. Calitatea construcției și a finisajelor                   
3. Existența unui spațiu exterior (grădină, terasă)                     
4. Confortul sporit (luminozitate, izolație, intimitate)                    
5. Spații anexe (locuri de parcare, boxe) 

Facilități dorite de cumpărători într-un ansamblu rezidențial

1. Spații verzi / parcuri                       
2. Piață / supermarket                        
3. Școală               
4. Loc de joacă                     
5. Farmacie                    

Deși majoritatea respondenților au lucrat de la locul de muncă în perioada impunerii condițiilor de restricție, pentru cei care au lucrat de acasă percepția asupra locuinței s-a schimbat, astfel că 30% își doresc o cameră în plus pentru a-și amenaja biroul, în timp ce 43% ar vrea o grădină sau o terasă.

„Nu a fost o surpriză pentru noi să vedem că oamenii își doresc locuințe mai mari și nu mai pun atât de mult accent pe locație. Lucrul de acasă va rămâne o componentă importantă a modului de muncă, iar cei mai mulți angajați vor lucra și în perioada următoare cel puțin 1-2 zile pe săptămână de acasă atunci când natura muncii o va permite. Acest lucru se va traduce pe piața rezidențială prin modificarea tendințelor din ultimii ani: locuința nu trebuie să fie neapărat lângă birou, esențial este să ofere spații verzi și facilități pentru copii”, a declarat Mihai Sava, Real Estate Business manager la OLX Group.

Studiul a fost realizat în iunie, pe un eșantion de 25.000 de persoane, inclusiv din Cluj, utilizatoare a platformelor Storia și OLX. JLL este o firmă specializată în servicii profesionale și de management al investițiilor imobiliare, iar Storia, o platformă de anunțuri dedicată exclusiv sectorului imobiliar, lansată de OLX.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza