Românii vor să investească pe termen lung

Românii vor să investească pe termen lung
55% dintre clienţii instituţiilor financiare nebancare din România sunt chibzuiţi cu cheltuielile zilnice şi 7 din 10 susţin că dezvoltarea cunoştinţelor financiare ar contribui la o mai bună gestionare a bugetului de familie şi planificare financiară pe termen lung, arată un studiu GfK la iniţiativa International Personal Finance, grup din care face parte Provident România.

Economisirea pe termen lung este principala preocupare a respondenţilor români atunci când caută să obţină informaţii financiare. 30% dintre participanţii la sondaj din România consideră că un nivel mai ridicat de educaţie financiară i-ar putea ajută să-şi crească economiile, în timp ce un sfert spun că ar putea să-şi gestioneze astfel mai bine cheltuielile zilnice şi bugetul lunar de familie. 

21% sunt interesaţi să-şi dezvolte cunoştinţele financiare pentru a putea realiza investiţii pe termen lung, la bursă sau în imobiliare. 3 din 10 respondenţi reuşesc să facă economii cu regularitate pentru viitorul lor şi al familiei lor. Dintre aceştia, mai mult de jumătate pun bani deoparte pentru pensii private, 10% au economii la bancă şi 6% au realizat investiţii pe termen lung cu scopul de a economisi, arată studiul.

"Românii şi-au schimbat obiceiurile financiare în ultimii ani, devenind tot mai atenţi cu cheltuielile zilnice şi mai interesaţi să-şi optimizeze finanţele personale pentru a economisi şi investi pentru viitor. Mai mult, observăm că educaţia financiară a devenit o prioritate", a declarat Viktor Boczán, director general al Provident Financial România. La nivel european, 4 din 10 respondenţi sunt interesaţi să acumuleze cunoştinţe financiare pentru a-şi optimiza veniturile şi cheltuielile lunare.

Cercetarea face parte dintr-o iniţiativă desfăşurată în rândul clienţilor grupului britanic în toate cele opt ţări în care acesta este prezent (România, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria şi Mexic), cu scopul de a identifica percepţiile consumatorilor asupra climatului socio-economic, comportamentul lor de economisire şi creditare şi principalele lor preocupări. Cercetarea a fost realizată pe 8.040 de clienţi din cele opt ţări în care este prezent grupul, dintre care 1.034 din România.

Comenteaza