Românii au „spart” aproape 7 miliarde euro la shopping online anul trecut. Ce s-a vândut cel mai bine

Românii au „spart” aproape 7 miliarde euro la shopping online anul trecut. Ce s-a vândut cel mai bine
| Foto: nuttapongmohock02 - Depositphotos.com

Românii au făcut cumpărături online de aproximativ 7 miliarde de euro în 2022, din care mai mult de jumătate reprezintă îmbrăcăminte şi electronice, potrivit datelor raportului eBook eCommerce Growth Strategies realizat de Limitless Agency.

Astfel, venitul mediu per utilizator generat în industria de ecommerce a fost de 467 euro.

Piaţa de ecommerece România are în jur de 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. Potrivit raportului, aceste magazine au avut comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezintă valoarea comenzilor pentru haine, încălţăminte şi electronice.

„Potenţialul pieţei de ecommerce din România este foarte mare. Deşi tot mai mulţi români cumpără online, statistic doar 45% dintre cei cu acces la Internet, care în România înseamnă 90% din populaţie, plasează o comandă online. Momentan, nici jumătate din întreaga populaţie nu face achiziţii online, ceea ce ne plasează foarte departe de avansul înregistrat de ţările nordice, unde 95% din populaţie comandă online. Dar piaţa este de aşteptat să crească spectaculos şi în România, urmând ca în 2025 peste 54% dintre români să comande online, numărul de magazine online să crească de până la trei ori în următorii ani, iar valoarea pieţei să ajungă la 10 miliarde de euro”, explică Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, citat de Mediafax.

Industria de fashion a atras 2,6 miliarde euro de la români, adică 46% din cumpărăturile realizate online, urmată de electronice, cu 1,1 miliarde euro (19%), şi produsele de îngrijire personală şi a casei, cu 885 milioane euro (15%).

Comenteaza