Război între taximetriști și ridesharing. “Vor să intre pe microbuze și autocare”

Război între taximetriști și ridesharing. “Vor să intre pe microbuze și autocare”

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) solicită Parlamentului analizarea atentă a propunerii de modificare legislativă care ar acorda noi drepturi firmelor de transport alternativ "în defavoarea taximetriștilor".

O nouă modificare legislativă le-ar putea da acum operatorilor de ridesharing dreptul să circule și cu vehicule 8+1, pe care firmele de taximetrie nu le pot folosi - modificarea a fost introdusă pe listă specială, în regim de urgență, iar COTAR consideră că încalcă legea concurenței.

„Vedem cum în continuare întârzie să apară o lege a transporturilor, dar se face lobby pentru introducerea unor noi prevederi care să elimine de pe piață firmele de taxi, pentru a le face loc celor de ridesharing.

Parlamentarii ar trebui să se gândească la bugetul statului și la siguranța călătorilor, înainte de a vota această modificare pentru că deja au votat două legi diferite pentru același tip de activitate, pentru a le facilita firmelor de ridesharing accesul pe piața din România”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Organizația consideră că astfel se va permite trecerea companiilor de ridesharing la nivelul următor, către "intruziunea pe piața autocarelor și a microbuzelor". “Îi rugăm pe parlamentari să susțină firmele plătitoare de taxe și impozite.

Luând în considerare faptul că legislația în vigoare nu permite circulația taxiurilor sau a autocarelor neautorizate și nelicențiate, dar se permite circulația în aceste condiții pentru firmele de ridesharing, cerem respectarea principiilor concurenței și garantarea egalității în fața legii, pentru toți cetățenii și pentru toate companiile care activează în România”, a declarat președintele COTAR.

Ridesharing cu ecuson

La începutul acestui an, Asociaţia Coaliţia pentru Economia Digitală (ACED) a făcut apel către şoferii colaboratori să depună la agenţiile Autorităţii Rutiere Române documentele necesare eliberării ecusoanelor de transport alternativ sau alte documente prevăzute de furnizarea acestor servicii.

1 februarie era data limită la care aceste entităţi (operatorii platformelor electronice, operatorii de transport şi şoferii) implicate în furnizarea serviciilor de transport alternativ (Uber, Yango, Free Now, Bolt) trebuiau să îndeplinească cerinţele stabilite de guvern. Platformele de intermediere a transportului alternativ sunt avizate tehnic pentru furnizarea acestor servicii de către Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

ACED este o organizaţie independentă care reprezintă principalele companii de ride sharing şi e-hailing din țara noastră, considerându-se un avocat al iniţiativelor şi programelor inovatoare, ce încurajează serviciile digitale în folosul unei Românii competitive.

Primul proces intentat Uber în România a fost declanșat la Cluj de către Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania, câștigat de aceasta, însă de atunci au avut loc mai multe modificări în domeniul transportului alternativ. Piața românească de ride sharing era estimată la 350 milioane euro.

Comenteaza