Radiografie dură a digitalizării în România. Borodi (Net Brinel): „Dacă am lucra 10 ani neîntrerupt, tot nu am ajunge la zi”

Radiografie dură a digitalizării în România. Borodi (Net Brinel): „Dacă am lucra 10 ani neîntrerupt, tot nu am ajunge la zi”
Marcel Borodi s-a decis să își vândă afacerea francezilor | Foto: Digital Trends

Digitalizarea reală și totală în România pare o glumă proastă, pe care politicienii o tot repetă. Marcel Borodi, directorul general al Net Brinel Cluj, recunoaște că nici 10 ani nu ar fi suficienți să ajugem din urmă țările dezvoltate.

Directorul general Net Brinel Cluj-Napoca, Marcel Borodi, spune că România este departe de tot în ceea ce privește digitalizarea. Atât de departe încât reprezentantul Brinel crede că 10 ani de muncă continuă a companiilor de IT nu ar fi suficienți pentru digitalizarea țării.

„Nevoia de digitalizare este imensă. Dacă am lucra toate firmele din IT-ul românesc doar pentru România digitală neîntrerupt 10 ani, tot nu am ajunge la zi!", a afirmat Borodi”, potrivit profit.ro.

Net Brinel Cluj-Napoca, a închis anul 2021 cu un business în creștere față de 2020, când cifra de afaceri a urcat la 230 milioane de lei în 2020, a declarat directorul general al companiei, Marcel Borodi. El spune că anul trecut a fost „mult peste așteptări, cu multă satisfacție", care a adus o îmbunătățire a marjei de profit.

„Am încheiat un an care părea cu totul imprevizibil în noiembrie 2020, când am validat bugetul de venituri și cheltuieli pentru 2021. În primul rând, nu ne-am așteptat la atât de multe valuri ale pandemiei și nici la climatul politic instabil din a doua parte a anului trecut, iar problemele din lanțul de aprovizionare păreau să dureze câteva luni sau cel mult două trimestre și nu minim doi ani. Cu toate acestea, IT-ul, în general, a avut o tracțiune bună și în anul 2021. Pentru activitatea BRINEL, 2021 a fost un an mult peste așteptări, cu multă satisfacție, deoarece a fost și anul în care am acumulat 30 de ani de continuitate în IT-ul românesc. 2020 a fost net mai bun decât 2019, iar rezultatele din 2021 au fost mai bune decât cele din 2020! Este provocator și reconfortant pentru echipă și pentru acționari să crești în fiecare an cu doi digiți, iar primul digit să fie mai mare decât cifra 2", a afirmat Borodi.

În acest context, el spune că rezultatele grupului BRINEL au depășit net bugetul inițial cu aproape 50% și asta într-un mod organic, fără achiziții și cu o eficiență per capita de top.

În 2021, Brinel a câștigat un proiect mare (format din 5 loturi/ 5 regiuni geografice), finanțat din împrumut de la Banca Mondială, pentru a asigura accesul elevilor la lecții online, plus alte câteva proiecte de anvergură mai mică, dar cu o componentă de servicii mai consistentă (universități, ASF, CEC Bank, Eximbank, etc.).

"Toate firmele care lucrăm pentru piața națională așteptăm proiectele PNRR"

Întrebat despre evoluția pieței de servicii de integrare IT&C în 2021, șeful Brinel a afirmat că, în afară de proiectele începute înainte de 2021, numărul proiectele de anvergură și complexitate lansate sau contractate în 2021 a fost redus.

„Mediul financiar-bancar ne-a adus cele mai multe oportunități de servicii de integrare, pe lângă continuarea proiectelor la societăți naționale mari. Soluțiile verticale sau cele de nișă, produsele, licențele, subsistemele au fost net mai frecvent cerute în piață decât serviciile complexe de integrare IT&C. Apare și o anumită adversitate la risc în contextul crizei pandemice. Cifra cumulată a principalilor jucători (pe acest tip de servicii, pentru piața națională) nu este de câțiva ani suficientă ca să ofere acumularea de capital, de competențe și experiența specifică pentru a face saltul necesar impus de PNRR. PNRR-ul, dacă ar merge așa cum e definit (puțin probabil totuși), ar fi ca o inundație pe un pământ destul de uscat. Toate firmele care lucrăm pentru piața națională așteptăm proiectele PNRR. Oricât de puțin ar fi, tot va fi un motor de creștere, un dinamizator și desigur și-un perturbator al pieții. Asemenea oportunități de modernizare a țării nu apar în fiecare an și e de datoria noastră să-l fructificăm cât mai bine astfel încât să ușurăm viața contribuabililor, aducându-le servicii digitale simple și la îndemâna lor. Toți avem câte 24 de ore pe zi. Dacă putem aduce economii de timp la cât mai mulți oameni, sperăm să-și îndrepte energia rămasă spre alte activități care le aduc bucurii", a mai spus șeful companiei.

Marcel Borodi a înființat prima companie Brinel la Cluj în anul 1991. Din 2018, Brinel este parte a grupului francez SNEF, care mai deține în România IMSAT Groupe SNEF, proiectant și integrator de soluții multitehnice în domeniul electric, mecanic, al automatizărilor, curenților slabi, HVAC, integrării de roboți, E-house, și Comoserv, o firma de mecanică industrială. Brinel implementează soluții informatice și sisteme IT, prin integrarea de aplicații și tehnologie software, hardware, comunicații și prin personalizarea produselor și serviciilor în funcție de nevoile fiecărei afaceri.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza