Protest feroviar în fața Prefecturii Cluj. „Nu mai vine nimeni să lucreze la calea ferată!”

Protest feroviar în fața Prefecturii Cluj. „Nu mai vine nimeni să lucreze la calea ferată!”

Sindicaliștii care activează la căile ferate vor organiza miercuri, în zona Prefecturii Cluj, o acțiune de pichetare pentru a evita “colapsul industriei feroviare”.

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane și Federația Națională a Sindicatelor din Transporturi Elcatel, organizații sindicale reprezentative din industria feroviară ce reprezintă 30.000 de angajați, vor picheta simultan, în intervalul 12:30-13.30, sediul Guvernului României și sediile prefecturilor din Cluj-Napoca, Craiova, Timișoara,  Brașov, Iași, Galați și Constanța.

“S-a ajuns la această decizie deoarece nimic nu s-a schimbat în ultimii ani, iar situația din industria feroviară este cu mult mai gravă decât vor să comunice public guvernanții. Agravarea situației economice și lipsa unei asumări concrete în ceea ce privește luarea unor decizii pentru evitarea colapsului generalizat a industriei feroviare dovedesc că nu există nici la debutul acestui an un plan serios de revitalizare a activității la calea ferată”, susțin sindicatele.

Ce acuză sindicaliștii

- Lipsa investițiilor în infrastructura feroviară
- Lipsa investițiilor în materialul rulant
- Falimentarea CFR Marfă
- Amânarea aplicării statutului personalului feroviar

“Aceste teme, esențiale pentru păstrarea activității de la calea ferată în parametri acceptabili, din toate punctele de vedere, au fost comunicate în ultimii ani tuturor prim-miniștrilor, miniștrilor Transporturilor și administrațiilor care s-au perindat în fruntea companiilor feroviare subordonate Ministerului Transporturilor.

An de an, ceferiștilor li s-a promis că se va investi la calea ferată, că se vor asuma politici de restructurare modernă a activității și că totul va reintra în normal datorită reformelor care se vor face în urma unei analize strategice care să racordeze calea ferată din România la ecosistemul feroviar european.

Din păcate, nu s-a întâmplat nimic concret. Astăzi trenuri vechi de 40-50 de ani circulă cu viteze de 43 km/oră în traficul de pasageri și 17 km/oră în traficul de mărfuri, pe infrastructura feroviară înregistrându-se 500 de restricții de viteză.

În ciuda salariilor care nu reflectă nici pe de parte responsabilitățile uriașe care le revin în actul de transport și a condițiilor mizerabile de lucru, ceferiștii au avut mereu răbdarea și înțelepciunea de a nu contribui, prin acțiuni sindicale de proporții, la creșterea gradului de instabilitate economică, iar acest lucru s-a văzut.

Trenurile nu s-au oprit niciodată în ultimii ani, deși, din cauza stării jalnice în care se află infrastructura feroviară circulă la viteze minimale și în condiții discutabile în ceea ce privește siguranța traficului feroviar”, conform sindicaliștilor.

“Deși toată lumea recunoaște subfinanțarea cronică a sectorului feroviar, resursele financiare au fost amputate sistematic ani la rând, cerându-se în schimb performanță economică. Suntem amenințați cu disponibilizări de personal deși deficitele de oameni sunt uriașe și nimeni nu mai vine să lucreze la calea ferată.

Reforma de la calea ferată înseamnă asumarea unui plan multianual de investiții, responsabilitate politică și managerială, viziune și determinare, nicidecum abordări contabilicești meschine și singulare la nivel european în ceea ce privește forma și conținul acestora.

Ținând seama că noul guvern și-a formulat deja abordarea generala și specifică față de întreaga problematică de la calea ferată, ne-am asumat protestul de miercuri,17 februarie, ca pe un prim semnal sindical foarte serios pe care dorim să-l comunicăm public.

Ne păstrăm totuși speranța că cei care astăzi conduc România vor înțelege că abordările lor trebuie să fie constructive, să ofere randamente economice pozitive și să garanteze consistență obligației sociale pe care aceștia o au și față de fiecare lucrător de la calea ferată”, consideră cele două federații.

Comenteaza