Promoţie Carrefour amendată cu 30.000 de lei
- Scris de Cristina Pirvu
- 13 Dec 2011, 23:11
- Economie
- Ascultă știrea

"Acţiunea de control desfăşurată cu ocazia cercetării unei reclamaţii a evidenţiat practici comerciale incorecte ale unui operator economic, concretizate în acţiuni înşelătoare, menite să inducă în eroare consumatorii şi să-i determine să ia decizii de tranzacţionare, pe care în cunoştinţă de cauză nu le-ar fi luat. Hipermarketul derula promoţia «Garanţia celui mai bun preţ» pentru jucării şi anumite categorii de produse, materialele publicitare menţionând «Dacă găsiţi în altă parte mai ieftin, plătim de 10 ori diferenţa», consumatorii fiind invitaţi să consulte regulamentul aflat în magazin, la serviciul relaţii clienţi", a declarat Mircea Radu, comisarul-şef al CJPC.
Clujeanul care a făcut reclamaţia a cumpărat o jucărie dintr-un alt magazin cu un preţ mai mic decât cel oferit în Carrefour. "Petentul a adus la cunoştinţa reprezentanţilor operatorului economic că doreşte să beneficieze de garanţia celui mai bun preţ, prezentând totodată şi bonul de achiziţie a produsului de la alt magazin. Pentru confruntare, angajaţii au solicitat consumatorului prezentarea jucăriei, interval de timp ce le-a permis acestora modificarea preţului", a explicat Radu.
Mai mult, reclamantului nu i s-a prezentat regulamentul promoţiei, ci doar o procedură internă valabilă pentru angajaţii Carrefour. "În lipsa unui regulament şi având în vedere sloganul «Dacă găsiţi în altă parte mai ieftin, plătim de 10 ori diferenţa», angajaţii au refuzat acordarea «garanţiei», motivând că pentru a beneficia de această facilitate trebuie ca produsul să fie achiziţionat chiar de la hipermarketul în cauză, lucru asupra căruia consumatorul nu a fost informat în nici un fel. Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu o amendă în valoare de 30.000 lei şi s-a propus încetarea practicii comerciale incorecte", a precizat Radu. Reprezentanţii companiei Carrefour România nu au putut fi contactaţi în cursul zilei de ieri.