Povestea familiei din Cluj care a investit jumătate de milion de euro într-o fabrică de încălțăminte

Povestea familiei din Cluj care a investit jumătate de milion de euro într-o fabrică de încălțăminte
| Foto: Facebook - Enzo Margi

La Cluj a fost realizată încălțăminte pentru branduri renumite, precum Prada, Alexander McQueen sau Giuseppe Zanotti.

Povestea Enzo Margi începe cândva imediat după Revoluţie cu Dan şi Elena, părinţii lui Andrei Mărginean, care s-au angajat la un producător italian de pantofi, venit la Cluj. La vreme aceea știau puţine lucruri despre ce înseamnă realizarea pantofilor, însă Dan avea experienţă în desen tehnic, iar asta l-a ajutat să înţeleagă procesul de creaţie a pantofilor, iar mai apoi să-l optimizeze, scrie revista de lifestyle de lux După Afaceri.

Părinții lu Andrei cu compensat lipsa experienței prin entuziasm și determinare, iar astfel l-au impresionat pe maestrul italian. Cu timpul au învățat tot mai bine această meseria, care a ajuns o pasiune pentru ei.

„Retroactiv, pot spune că primul pas înspre antreprenoriat l-au făcut când au început să coasă manual mocasini, primii pantofi făcuţi pe cont propriu. Au mers mai departe şi au achiziţionat aparatură pentru deschiderea propriului atelier de producţie în Cluj, sub numele Margi Shoes”, povesteşte Andrei Mărginean.

Părinţii lui au început să realizeze încălţăminte în sistem lohn pentru branduri de renume din industria modei, precum Prada, Alexander McQueen şi Giuseppe Zanotti, iar el a crescut înconjurat de aceste proiecte şi a învăţat, la rândul său, secretele pantofilor de calitate. Ani mai târziu, alături de soţia sa Andra, a acceptat o nouă provocare: aceea de a duce pasiunea pentru realizarea pantofilor la un alt nivel. Aşa a apărut Enzo Margi, brandul propriu, creat şi fabricat în România.

„Enzo Margi este un business de familie. Este o poveste începută de părinţii mei, pe care o duc mai departe cu mândrie“, mai spune Andrei.

Andrei Mărginean a învătat tainele producției de pantofi de la părinții săi, deși formarea sa a fost una tehnică, în domeniul tehnologiei topografice. Creativiatatea sa și deschiderea pentru noi abordări l-au ajutat mult, dar a fost nevoie și de o investițiții, care, până la acest moment, se ridică la aproximativ 500.000 de euro.

„Prima colecţie marca Enzo Margi propune modele care îndrăznesc prin culoare, design, materiale. Avem sneakerşi pentru ea şi pentru el, gata să fie purtaţi în orice moment spre experienţe inedite. Pantofii sunt realizaţi 100% din piele, interior şi exterior. Folosim numai piele naturală, prelucrată în tăbăcăriile din Italia“, susține Andrei Mărginean.

Prima colecţie a fost lansată anul acesta, iar acum eforturile familiei Mărginean se îndreaptă către consolidarea brandului şi atragerea unei comunităţi de oameni îndrăzneţi, la fel ca modelele meşterite în atelierul din inima Transilvaniei, la Cluj-Napoca.

„Enzo Margi se adresează tuturor pasionaţilor de fashion care vor să iasă din tipare, pe care îi invităm să facă «A Bold Step» (Un pas îndrăzneţ - trad.) alegând produsele noastre. Din punctul de vedere al businessului, avem în vedere în special segmentul premium“, mai adaugă Mărginean. O pereche de încălţăminte ajunge să coste în medie 500-550 de lei.

Procesul de fabricare Enzo Margi

Fiecare pereche de încălţăminte îşi începe primii paşi ai existenţei în atelierul din Cluj-Napoca şi ajunge la purtători prin magazinul online

Totul porneşte de la designer, care vine cu ideea colecţiei. Familia Mărginean colaborează cu designeri diferiţi şi este mereu în căutare de perspective fresh.

Andrei Mărginean spune că „pentru producţia propriu-zisă, îmbinăm munca manuală cu beneficiile tehnologizării. Chiar şi aşa, realizarea unei singure perechi de sneakerşi durează cel puţin 90 de minute. În proces este implicată întreaga echipă de tehnicieni şi cele peste 50 de utilaje specializate din atelier.“

Paşii sunt destul de standardizaţi în acest domeniu. Feţele pantofilor sunt mai întâi croite după matriţa modelului, iar în această etapă se decupează pielea, se subţiază, se egalizează şi, dacă este cazul, se şi vopseşte. Apoi, feţele sunt cusute şi tălpuite. Ultima etapă, finisarea, este realizată exclusiv manual.

Pademia le-a creat dificultăți

Producţia a fost o activitate cu multe provocări în ultimul an şi jumătate pentru atelierul de la Cluj-Napoca, care, la fel ca alte afaceri, a întâmpinat dificultăţi la început de pandemie. În martie, aprilie şi mai 2020, producţia a fost oprită complet, iar în următoarele două luni fabrica a funcţionat doar la jumătate din capacitate.

„Din păcate, nu au lipsit nici deciziile grele. Ca să ne menţinem pe linia de plutire, am fost nevoiţi să renunţăm la nouă persoane din echipă, ceea ce în cazul nostru înseamnă o reducere cu 15% a resurselor umane“, spune Andrei. Echipa are 51 de angajaţi.

Enzo Margi dorește să întimpărească în viitor brandul în obiceiurile de zi cu zi ale oamenilor, iar Andrei mărginean nu uită de unde a plecat și apreciază că a învâțat meșteșugul transmis din generație în generație.

Comenteaza