Foto Podul groazei, “reactivat” la Cluj

Podul groazei, “reactivat” la Cluj
Lucrările făcute de mântuială cedează la început de toamnă
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj
Podul Groazei, “reactivat” la Cluj

Vechiul pod reabilitat de pe strada Porțelanului, din Cluj-Napoca, este acum plin de gropi, bălți și buruieni, fiind spaima șoferilor nevoiți să îl tranziteze. 

“Ăștia-s ceva de groază, nu sunt în stare să pună ca lumea două linguri de asfalt la capetele podului vechi, dacă tot l-au abandonat pe ăla nou! Rulez zilnic cu groază prin gropile de pe pod, să nu îmi rup mașina, în timp ce ăia din spatele meu mă tot claxonează că de ce nu mă mișc mai repede”, relatează un șofer clujean.

Astfel de gropi au apărut nu numai în zona podului, ci și pe str. A. Sahia, care duce la acesta. Pe podul reabilitat sunt afectați nu numai conducătorii auto, ci și pietonii: pe partea rezervată acestora și bicicliștilor apar frecvent bălți atunci când plouă. Cei care circulă pe jos sunt astfel obligați să intre pe carosabil pentru a le ocoli, iar în zonă au crescut deja buruieni de peste un metru, inclusiv ambrozie.

“E o situație care mă supără foarte tare. Și firma, și proiectanții, și primăria. Toți cei care au lucrat acolo au făcut o harababură generală. Dacă ar fi construit metroul, probabil îl făceau mai repede. Sunt extrem de nemulțumit de modul în care unii dintre acei specialiști își bat joc de muncă”, spunea primarul Emil Boc.

În primăvară, el anunța că lucrările la noul pod ar putea fi reluate. ”Am primit evaluarea de la proiectant cu privire la lucrurile ce trebuie făcute ca să se stabilizeze stratul de sare găsit. Soluția tehnică a fost comunicată executantului, acesta trebuie să o implementeze. Executantul trebuie să refacă anumite calcule de cantități pentru lucrări”, a declarat edilul clujean.

În iunie, municipalitatea a închis circulația pe pod, timp de o săptămână, pentru montarea rosturilor de dilatație, traficul rutier fiind deviat în acea perioadă pe două trasee. În iulie, consilierii locali au aprobat majorarea costurilor de modernizare, de la 5,7 la 7,1 milioane de lei, din care 6,6 milioane construcţie-montaj.

Primăria a redeschis circulației auto podul vechi în decembrie 2019, deși acesta trebuia să devină unul exclusiv pietonal. Municipalitatea preciza că va fi finalizată o expertiză tehnică privind continuarea lucrărilor în condiţiile în care un zăcământ de sare a fost descoperit la o adâncime de 14 m. Lucrările începute în aprilie 2019 au fost realizate de societatea Diferit Cluj.

Lângă podul vechi urma să se construiască unul nou, de 62 m, care să asigure circulația auto pe două benzi. Proiectarea a fost realizată de VCE Vienna Consulting Engineering. Podul a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost de 4 m, cu un singur fir de circulație.  

Comenteaza