Piaţa afacerilor "la cheie" din Cluj. Care sunt plusurile şi minusurile unei astfel de investiţii

Piaţa afacerilor "la cheie" din Cluj. Care sunt plusurile şi minusurile unei astfel de investiţii

Datorită faptului că multe business-uri merg bine la Cluj, piața afacerilor la cheie din oraș este una mică în comparație cu alte regiuni din țară. O analiză Blitz Imobiliare îşi propune să evidenţieze plusurile şi minusurile afacerilor la cheie. 

Afacerile la cheie sunt business-uri care se oferă altor persoane prin cesionarea părților sociale ale societății/companiei, indiferent de domeniul de activitate. În momentul în care business-ul este cedat, se predau atât bunurile, investițiile și angajații, dar și autorizațiile necesare. Cele mai multe afaceri astfel de afaceri provin din domeniul HoReCa, dar pot merge și până la activități industriale. La Cluj însă oferta este mai redusă față de alte regiuni. 

"Prezența multor investitori cu know-how face din piața clujeana una stabilă într-o proporție mai mare față de alte zone din țară. Mixul de oameni, dinamica orașului, creșterea nivelului de trai din ultimii ani și nu în ultimul rând salariile tot mai mari, reprezintă doar câteva motive pentru care afacerile la cheie sunt limitate la noi în oraș”, a declarat Paul Maluczan, Master Broker la Blitz Imobiliare. 

Beneficiile și minusurile afacerilor la cheie

Cel mai mare avantaj pe care îl prezintă afacerile la cheie este dat de câștigul timpului – perioada în care poți porni afacerea este semnificativ mai scurtă față de cazul în care începi totul de la zero. Pe lângă avantajul timpului, enumerăm și alte beneficii ale afacerilor la cheie: autorizațiile de funcționare existente, vadul format pentru acel tip de activitate, preluarea angajaților în majoritatea cazurilor, preluarea proceselor de marketing deja existente pentru promovare, prețurile chiriilor negociate în urmă cu 2-3-4-5 ani, locația business-ului unde vecinii au agreat deja activitatea, astfel nu mai reprezintă un impediment, relațiile formate și construite în timp cu furnizori și mentenanța pentru utilități. Desigur că atunci când vorbim de avantaje, trebuie să aducem în discuție și posibilele dezavantaje sau minusuri. 

„Unul dintre cele mai des întâlnite dezavantaje, puține de altfel, ar fi imposibilitatea de a personaliza spațiul după bunul plac. Spus mai direct, investitorii în acest tip de afaceri sunt precauți în ceea ce privește investiția ulterioară în afacerile la cheie. În cazul în care această investiție în spațiu este necesară, riscul lipsei rentabilității și al amortizării investiției într-un timp rezonabil, este iminent”, se arată în analiza menţuonată. 

De ce se vând afacerile la cheie

Motivele pentru care proprietarii de afaceri aleg să le vândă la cheie sunt multiple, fie asociații dintr-o companie nu mai cad de acord asupra unui business și atunci își recuperează fiecare sumele investite prin vânzarea către terțe persoane sau asociatului care dorește să rămână în continuare cu business-ul; lipsa angajaților într-un anumit domeniu poate fi un factor important pentru care un administrator decide vânzarea unei afaceri; reprofilarea unui administrator de business către o altă investiție, într-un alt domeniu sau problemele financiare și lipsa de know-how într-un anumit domeniu pot face ca un administrator de business să dorească recuperarea unei invesții prin vânzarea către o companie sau persoană fizică cu potențial financiar ori know-how.

Cumpărătorii sunt în general persoane tinere, cu educație comercială, care își doresc să desfășoare activității în domeniu și care nu vor să aștepte 4 – 10 luni până să își deschidă un business nou, într-un spațiu unde trebuie investit totul de la zero. Achiziționând o afacere gata funcțională, pot începe activitatea chiar și în mai puțin de o lună.

Comenteaza