Video O familie din Cluj a investit 100 de mărci și a ajuns la afaceri de 22 de milioane de euro

O familie din Cluj a investit 100 de mărci și a ajuns la afaceri de 22 de milioane de euro
Familia Rotta și-a cumpărat teren pentru hală lângă podul din Apahida

Soții Arnella și Cristian Rotta, pe atunci studenți la Universitatea Tehnică, au cumpărat în 1991 un aparat tipografic din banii proprii, iar în prezent au ajuns la o cifră de afaceri anuală de 22 de milioane de euro.

“Am început cu 100 de mărci, curaj și nebunie, pe când eram încă pe băncile școlii, în ultimul an. Noi nu aveam capital de lucru pe acea vreme, dar eram plini de energie și de entuziasm. Voiam să facem ceva ce e bun pentru toată lumea, și în condiții de pace, și de război – plase cu reclame. Ne gândeam pe atunci la plasele “de 1 leu”, precum cele cu Marlboro.

Am luat un utilaj despre care am aflat apoi că de fapt era unul pentru etichete autoadezive. Nu prea erau beneficiari mulți în țară: livram pentru Marmura Tulcea, pentru Farmec Cluj, apoi a solicitat BCR să le punem numărul de telefon pe fond fosforescent, că și-au făcut rebranding, făceam etichetele de pe pantofii Clujana. Eram studenți, fără bani în buzunar”, își amintește Arnella Nechita Rotta, director executiv al Sunimprof Apahida.

Balul etichetelor de la Apahida

“Comuna Apahida este celebră din cel puțin două motive: aici s-a născut grupul Semnal M și tot aici cresc cele mai bune ridichi din România, noi sperăm să fim cel de-al treilea. Am ajuns la o cifră de afaceri anuală care se apropie de 20 de milioane de euro, anul acesta sperăm la 22 de milioane, iar de la o suprafață de producție de la 20 mp, la una de aproape 7.000 mp. Avem acum 252 de oameni, majoritatea de peste opt ani la noi. Planul de investiții pentru perioada 2013-2021 este de 22 de milioane de euro, acum suntem de-abia la 4-5 milioane.

Vom deschide a treia firmă în străinătate, am înființat deja în Germania și în Ungaria, oricum noi exportăm un sfert din producția realizată. Deși în România avem cea mai mare cotă de piață, de 33% la etichetele autoadezive, pe piața germană nici nu suntem cunoscuți, însă la calitate suntem cel puțin la nivelul lor. Dacă am deschide o fabrică în Germania nu am putea să menținem prețurile la un nivel competitiv: barierele sunt de limbă, forță de muncă și transport”, spune directorul general al societății, Cristian Rotta.

Principalii competitori din România ai societății clujene, având ca obiect de activitate alte activități de tipărire, sunt Imprimeria Națională, Inform Lykos, Infopress Group, EDS România și Zipper Services, conform portalului financiar Termene.ro.

Comenteaza