Nu vă faceți provizii de sticle și PET-uri înainte de lansarea SGR! Iată de ce

Nu vă faceți provizii de sticle și PET-uri înainte de lansarea SGR! Iată de ce

RetuRO recomandă tuturor românilor să nu îşi facă provizii de ambalaje înainte de lansarea Sistemului Garanţie-Returnare, deoarece garanţia se va acorda, după data de 30 noiembrie, doar pentru ambalajele marcate.

Recuperarea garanţiei va fi valabilă, după data de 30 noiembrie, doar pentru ambalajele cu sigla Ambalaj cu garanţie, precizează, joi, administratorul Sistemului Garanţie-Returnare (SGR), RetuRO, într-un comunicat de presă.

"Printr-o analogie foarte simplă, Sistemul de Garanţie-Returnare este similar cu utilizarea cărucioarelor de cumpărături în supermarketuri - clientul împrumută căruciorul în baza unei garanţii de 50 de bani şi, ulterior, după finalizarea cumpărăturilor, pentru a recupera garanţia, trebuie să returneze căruciorul. Explicat pe larg, Sistemul de Garanţie-Returnare reprezintă un program prin care românii vor plăti o garanţie de 0,50 Ron atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase etc) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri şi 3 litri, inclusiv. Pentru a fi identificate uşor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific - Ambalaj cu garanţie", menţionează reprezentanţii RetuRO, potrivit Agerpres.

Conform RetuRO, produsele parte din SGR vor ajunge treptat pe rafturile magazinelor, într-o perioadă de câteva luni după lansarea Sistemului, pe 30 noiembrie 2023, în funcţie de stocurile de produse în ambalaje non-SGR existente în piaţă.

"Aşadar, RetuRO recomandă tuturor românilor să nu îşi facă provizii de ambalaje înainte de lansarea SGR. Acestea nu vor fi acceptate în punctele de returnare, nefiind marcare cu logo-ul ce atestă că sunt purtătoare de garanţie. Ambalajele non-SGR vor putea fi returnate, în continuare, prin metoda de colectare selectivă clasică, utilizată şi până acum pentru recuperarea ambalajelor de toate tipurile, în punctele de colectare tradiţionale", notează compania.

Un alt detaliu important este că, pentru a fi returnate, ambalajele să fie intacte, nedegradate şi nedeformate, respectiv să nu fie sparte, turtite sau presate, pentru ca acestea să poată fi scanate după formă şi dimensiuni de automatele de colectare sau de echipamentele de numărare şi sortare.

În plus, recipientele trebuie să fie golite de conţinut, deoarece orice cantitate de lichid care rămâne în acestea le afectează greutatea şi există posibilitatea să fie refuzate de echipamentele automate, atunci când sunt scanate şi cântărite.

"Ambalajele pot fi returnate la orice punct de colectare pus la dispoziţie de comercianţi, unde clienţii vor primi înapoi garanţia, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locaţie. În magazinele unde se preiau recipientele manual, clientul va primi garanţia înapoi în numerar. În supermarketuri, unde se folosesc, de cele mai multe ori, echipamente automate pentru colectarea recipientelor, clientul va returna ambalajul la aparat (RVM) şi va primi un voucher, care poate fi utilizat în magazin, la efectuarea cumpărăturilor sau se poate schimba la casă (sau la un punct special amenajat) pentru obţinerea de numerar, în cazul în care consumatorul nu doreşte să utilizeze voucherul de garanţie doar în acel magazin", se arată în comunicat.

RetuRO subliniază faptul că produsele în ambalaje non-SGR, care se află, deja, în stocul producătorilor sau al comercianţilor, mai pot fi comercializate până la data de 30 iunie 2024. Începând din 1 iulie 2024, nu se vor mai putea introduce pe piaţă produse care intră sub incidenţa SGR, fără să fie inscripţionate cu logoul şi codul de bare specific.

Comenteaza