Foto P Noul Kia îŞi schimbă faţa şi numele: c’eed devine Ceed 2018

Noul Kia îŞi schimbă faţa şi numele: c’eed devine Ceed 2018
Noul Kia îŞi schimbă faţa şi numele: c’eed devine Ceed 2018
Noul Kia îŞi schimbă faţa şi numele: c’eed devine Ceed 2018
Noul Kia îŞi schimbă faţa şi numele: c’eed devine Ceed 2018
Noul Kia îŞi schimbă faţa şi numele: c’eed devine Ceed 2018
Noul Kia îŞi schimbă faţa şi numele: c’eed devine Ceed 2018

După 1,3 milioane de unităţi din acest model, Kia îşi propune, după cum ne spune chiar Michael Cole, Chief Operaring Officer la Kia Motors Europe, o creştere majoră a cifrei absolute de vânzări în Europa:

“De la lansarea modelului Ceed, vânzările anuale Kia în Europa au crescut de mai mult de două ori, de la 225,000 de modele vândute în 2006 la mai mult de 472,000 de modele vândute în 2017. Pe termen mediu, ținta noastră anuală de vânzări este de peste 500,000 de vehicule.”

Cu asemenea ambiţii, era evident greu de crezut că noul Ceed nu va fi un autoturism de reală performanţă, ce să facă faţă cu brio cerinţelor severe ale pieţei europene. Cu nu mai puţin de 12 variante de culori, 3 variante de dimensiuni jante (15’, 16’, 17’), variante de tapiţerie textilă, sintetică sau naturală, modelul acoperă cu generozitate cerinţele de opţiuni în materie de estetică.

Noul model este mai lat cu 20 mm decât modelul anterior, noua platformă suportă o încărcătură mai mare (până la 395 litri), iar la nivel de motorizări, Noul Ceed va fi pus în mișcare de o gamă largă de sisteme de propulsie, gamă ce include versiunea îmbunătățită a popularului motor de 1.0 litri T-GDi, ce produce 120 CP dar și noua unitate de 1.4 litri T-GDi. Înlocuind motorul GDi de 1.6 litri, noul motor Kappa de 1.4 litri T-GDi oferă o putere de 140 CP, cu 4% mai mult decât cele de 1.6 litri, în pofida capacității mai reduse. De asemenea, va fi disponibil și un motor de 1.4 ltri MPi (injecție multi punct) cu o putere de 100 CP. Ceed este disponibil și cu noul motor diesel ‘U3’ dezvoltat de Kia. Proiectat să se încadreze în limitele impuse de ultimele standarde de emisii Euro 6d TEMP, noul motor ‘U3’ de 1.6 litri CRDi (common-rail direct injection) utilizează un catalizator selectiv de reducție (SCR) care controlează în mod activ emisille pentru a le reduce semnificativ, noul motor fiind disponibilcu o putere cuprinsa intre 115 si 136 CP.

La nivel de tehnologie, ambiţia producătorului se concentrează în declaraţia “va fi cel mai tehnologizat model din clasa sa în momentul comercializării”. Începând de la sistemul de infotainment ‘plutitor’ ce este disponibil cu un ecran touchscreen de 5.0 sau 7.0 inch sau sistemul de navigație cu touchscreen de 8.0 inch, care poate fi comandat cu sistemul de sunet premium cu tehnologie Clari-fi oferit de JBL, in dotarea standard vor fi incluse conectarea prin Bluetooth a smartphone-ului dar și  sistemul automat de lumini și sistemul de acces inteligent fără cheie. Sistemul „Drive Mode Select” va oferi clienților posibilitatea de a-și personaliza experiența de condus, ei putând alege între modul Normal sau modul Sport, fiecare mod schimbând în mod subtil și caracteristicile motorului. Pachetul opțional ECO oferă sistemul Active Air Flap, care închide și deschide fantele de aer în funcție de cerințele sistemului de răcire, ajutând la îmbunătățirea eficienței aerodinamice a mașinii și la creșterea economiei de combustibil.  Pachetul ECO dispune de asemenea, de un panouri aerodinamice sub șasiu, care ajută la circulația fluxului de aer pe sub autovehicul dar și de cauciucuri Michelin cu rezistență redusă la rulare. Pe lângă cele șapte airbag-uri oferite în dotarea standard, regăsim pentru prima dată disponbil pentru fiecare vehicul Kia vândut în Europa, sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare, o tehnologie autonomă de nivel 2, urmărește vehiculele aflate în fața Ceed-ului și identifică spațiile adecvate disponibile pe celelalte benzi de rulare pentru a se deplasa în siguranță către ele. De asemenea, sistemul detectează marcajele benzilor, controlând accelerația, frâna și volanul în funcție de mașinile din față. Sistemul utilizează senzori externi pentru a menține o distanță de siguranță față de vehiculul din față, operând la viteze cuprinse între 0 și 130 km/h.

La un preţ de pornire de doar 13.833 euro cu TVA noul Kia Ceed promite, de asemenea, dincolo de dotările scriptice, si o experienţă de conducere extrem de placută. Cararcterizată în primul rând prin comoditate, voiajul la volanul unui Ceed de nouă generaţie, fie că vorbim de experianţa urbană sau de cea extra-urbană, se dovedeşte o plăcere. Maşina are dimensiuni decente, asigurând atât comoditatea pasagerilor cât şi accesul în zone urbane de dimensiuni restrânse. Motorizarea testată, 1,4 T-DGI de 140 CP, este mult peste nevoile standard, făcând din conducerea în oras, chiar şi în momente de grabă, un proces ce nu necesită efort şi concentrare suplimentare. În afară se vede şi mai bine calitatea performanţei motorului, în depăşiri şi reprize acesta comportându-se extrem de elastic, probabil şi din cauza cutiei noi de 6 trepte.

În incheiere să reamintim faptul că o garanţie ca cea oferiă de Kia, de 7 ani sau în limita a 150.000 km, poate fi, la rândul ei, un argument la fel de puternic ca şi preţul sau tehnologiile de ultimă generaţie în procesul de achiziţionare a noului Kia Ceed.

 

Etichete
Comenteaza