Modificări cu privire la clasificarea spaţiilor de cazare din România. Ministrul Turismului: Dorim să ştim că serviciile pe care le clasificăm vin în completarea unei clădiri sigure

Modificări cu privire la clasificarea spaţiilor de cazare din România. Ministrul Turismului: Dorim să ştim că serviciile pe care le clasificăm vin în completarea unei clădiri sigure
| Foto: DragonImages - Depositphotos.com

Ministrul Economiei, Radu Oprea a explicat cum sunt clasificate spațiile de cazare din România și cum vor fi verificate de instituțiile abilitate.

Minsitrul Economiei, Turismului şi Antreprenoriatului, Radu Oprea, a explicat modul în care toate spaţiile de cazare din România trebuie să fie clasificate şi modul în care instituţiile statului vor face verificărille.

Ministerul Turismului are competenţa de a clasifica un standard de calitate, respectiv numărul de stele în domeniul hotelier sau margarete la pensiuni sau despre clasificarea altor forme de cazare turistică, de hosteluri, de pontoane plutitoare, bungalouri etc.

„Acest standard de calitate reprezintă dotarea locului respectiv, dotarea camerei care îl întâmpină pe un turist. Dau un exemplu: acolo sunt în detaliu numărul de prosoape, numărul de perne care trebuie să existe într-o cameră, dacă are oglindă, dacă nu are oglindă, dacă are televizor, dacă nu are televizor, dacă are feon, genul acesta de servicii / dotări care sunt puse la dispoziţia turistului dau consistenţa acestui standard de calitate pe care noi îl clasificăm”, a spus Radu Oprea.

Ministrul a explicat cum se produce această clasificare.

„Cel care este direct interesat – administrator, proprietar, împuternicit – vine cu o cerere către Ministerul Turismului care cuprinde toate aceste detalii pe care vi le-am spus mai devreme şi până acum o săptămână era cerută doar înregistrarea la Registrul Comerţului – extinsă ce-i drept cu punctul de lucru – care avea ca bază şi fundament asupra autorizaţiei de funcţionare a celorlalte autorizaţii necesare declaraţia pe propria răspundere pe care oricare administrator când vrea să o dea la Registrul Comerţului. Deci se mergea, ca spirit al legii, pe buna credinţă a anteprenorului. De săptămâna trecută am modificat ordinul acesta care era valabil din 2013, în sensul în care am cerut şi autorizaţia de construire sau alte documente doveditoare pentru că nu toate capacităţile de cazare autorizaţia de construire ca document fundamental”, a mai spus Radu Oprea.

Ministrul Turismului: Dorim să ştim că serviciile pe care le clasificăm vin în completarea unei clădiri sigure

Ministrul Turismului spune că a cerut acest lucru pentru ca transmiterea către celălalt domeniu de competenţă care înseamnă siguranţa construcţiei din toate punctele de vedere – de la siguranţa la cutremur, până la încărcarea la zăpadă, rezistenţă la vânt, inclusiv partea de siguranţă la incendiu - să se facă mai repede.

„Acestea fac parte din siguranţa construcţiei şi sunt instituţii ale statului român cu competenţă în acest domeniu, dacă vorbim de partea de sigurnaţă la foc, ISU este acea instituţie care poate aproba, verifica, lua măsuri până la închiderea locaţiei respective. Ce ne dorim? Odată să avem această trasabilitate mai bună între documentele care se referă la siguranţa construcţiei, să ştim că acele servicii de calitate pe care le clasificăm vin în completarea unei clădiri care este sigură din punct de vedere constructiv şi al folosinţei şi, în acelaşi timp, suntem într-un grup de lucru cu MAI şi alţi colegi astfel încât să reuşim o colaborare interinstituţională mult mai bună. Adică, în momentul în care cei de la Corp Control din Ministerul Turismului care verifică acest standard de calitate merg şi să poată cere şi autorizaţia de securitate la incendiu sau alte acte doveditoare. Dacă nu sunt, să putem să transmitem aceste date foarte rapid către ISU, cei care pot veni şi lua măsurile corespunzătoare astfel încât lucrurile să se întâmple mult mai rapid, prevenţia şi siguranţa să fie mult mai bune pentru turiştii din România”, a explicat ministrul.

Comenteaza