Miliardar la 30 de ani. Gigantul Adobe i-a cumpărat firma de frica rivalității

Miliardar la 30 de ani. Gigantul Adobe i-a cumpărat firma de frica rivalității
| Foto: Bob Lee - Wikimedia Commons

Start-up-ul lui Dylan Field, Figma, a fost vândut gigantului software pentru aproape 20 de miliarde de euro: era un rival prea „periculos” pentru compania care se mişcă rapid pentru Photoshop, parte din Adobe, datorită serviciilor centrate pe utilizator şi a schimbărilor în timp real.
 

Dylan Field, 30 de ani, este un director american de tehnologie şi co-fondator al Figma, o companie de software de editare a graficelor vectoriale bazată pe web. Field a fondat Figma în 2012 împreună cu Evan Wallace, pe care îl cunoscuse în timp ce cei doi erau studenţi la informatică la Universitatea Brown.

Dylan Field şi cu partenerul său de afaceri au câştigat 20 de miliarde de dolari (19,9 miliarde de euro) în numerar şi acţiuni într-o clipă prin startup-ul Figma. O idee care în doar cinci ani s-a dovedit prea periculoasă chiar şi pentru un gigant din sectorul software precum Adobe.

Achiziţia era inevitabilă, întrucât mica companie din San Francisco devenea un adevărat concurent şi pentru Photoshop (deţinut de Adobe) şi datorită unei serii investiţii care au ajutat-o ​​să se dezvolte, precum cea din 2021 pentru 200 de milioane de dolari, cu sprijin oferit de Durable Capital şi de Morgan Stanley în joc. Potrivit estimărilor, Field şi colegul său deţineau fiecare câte 10% din acţiuni în companie.

Cine este Dylan Field?

Fiu de terapeut şi de profesor, în calitate de co-fondator al Figma, Dylan Field se poate lăuda deja că a avut o carieră uluitoare, care a început de la o vârstă fragedă. Şi-a concentrat imediat startup-ul, a cărui idee s-a născut în 2012, pe tema graficii digitale pentru site-uri de internet şi software.

Studentul american (familia are origini evreieşti) de la Universitatea Brown a primit prin intermediul Thiel Fellowship suma de 100.000 de dolari finanţare, pentru a-şi putea abandona temporar studiile şi a se concentra full-time pe afacerea sa. S-a mutat în San Francisco şi peste patru ani, în 2016, a scos pe piaţă primul software deţinut de Figma.

Aflat pe lista celor mai influenţi 30 de tineri antreprenori sub 30 de ani în viziunea Forbes, el a asigurat o creştere rapidă a Figma. Field a avut întotdeauna o pasiune pentru tehnologie, inginerie şi antreprenoriat, atât de mult încât în ​​2011 a propus şi organizat un hackathon în institutul său la care au participat 150 de studenţi şi colegii lor. În perioada universitară a colaborat apoi cu LinkedIn şi cu startup-ul de ştiri Flipboard, lucrând şi ca „product manager”.

Comenteaza