Foto Mega Image, în spațiul “fantomei” Cafe Lux. Lanțul care va domina centrul Clujului

Mega Image, în spațiul “fantomei” Cafe Lux. Lanțul care va domina centrul Clujului
Clădirea de pe colțul străzii Regele Ferdinand a găzduit multe afaceri eșuate | Foto: ZIUA de CLUJ
Mega Image, în spațiul “fantomei” Cafe Lux. Lanțul care va domina centrul Clujului
Mega Image, în spațiul “fantomei” Cafe Lux. Lanțul care va domina centrul Clujului
Mega Image, în spațiul “fantomei” Cafe Lux. Lanțul care va domina centrul Clujului
Mega Image, în spațiul “fantomei” Cafe Lux. Lanțul care va domina centrul Clujului

O clădire din mijlocul orașului unde afacerile au falimentat în serie va găzdui un supermarket: lucrările sunt în toi. După dispariția celebrului local Cafe Lux de pe Regele Ferdinand, niciun alt business nu a avut viață prea lungă în imobilul cu intrare pe colț: nici în alimentația publică, nici în comerț.  

Localuri prost gestionate

Acum aproape 10 ani, apărea un restaurant cu profil sportiv inițiat de Gheorghe Fatol, proprietarul fostului hotel Rimini (cumpărat de Arpad Paszkany și transformat în Granata, în prezent închis), care a investit atunci 500.000 de euro în localul în care miza pe “Șepcile roșii”, adică pe suporterii lui “U” Cluj.

Inițial, Fatol a recurs la un anunț de închiriere, apoi s-a răzgândit: “Când am văzut că sunt societăţi cu putere financiară care ar vrea să investească aici, am hotărât să valorific eu”. Restaurantul avea la demisol o unitate în stilul Cramei Haiducilor, de la Rimini. Fiecare dintre cele două spaţii dispunea de 280 mp. Inaugurarea s-a tot amânat și ea, fiind reprogramată din cauza unor dificultăţi întâmpinate la parterul imobilului.

De la restaurant cu ștaif, la "împinge tava"

“Am vrut să mergem odată acolo cu un grup de prieteni la un meci de Champions League, în ideea să vedem un meci de fotbal într-un restaurant sportiv, dar am stat o oră acolo fără să vină nimeni să ne ia comanda. La pauză ne-am enervat și am plecat”, relatează unul dintre clienții pierduți de-a lungul vremii. Localul s-a transformat într-o banală autoservire, însă prețurile mari au eliminat-o la scurt timp de pe piață.  

Clădirea a stat mult timp nefolosită, fiind apoi transformată pentru un magazin de tip outlet, însă cu produse mult mai puține și mai de slabă calitate față de cele similare apărute între timp în tot orașul.  La rândul său, Regele Ferdinand, considerată drept o arteră comercială de lux, și-a pierdut din valoarea de piață, mai ales după intrarea în scenă a mall-urilor. Ulterior Brands Outlet s-a închis, după un anunț cu lichidare de stocuri.

Concurența este peste drum

Lucrările de construire a supermarketului sunt în plină desfășurare, ele fiind începute în decembrie 2017, cu termen de execuție stabilit de 12 luni, conform autorizației de construire eliberată de Primăria Cluj-Napoca în 18 noiembrie 2017. Proiectant general și de arhitectură este Pitas Investments Cluj, iar antreprenor general și constructor pentru instalații, Total Invest Florești.

Concurența este chiar de partea cealaltă a străzii: grupul Carrefour a redeschis fostul magazinul Billa, remodelat, după o perioadă de adaptare la specificul noului proprietar. Francezii s-au arătat interesaţi şi de clădirea deţinută de Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor în Piaţa Unirii nr. 24.

Carrefour s-a instalat în spaţiul de la parterul complexului Central, în urma preluării magazinelor Billa din România. Strategia francezilor a fost să remodeleze unităţile de pe Calea Dorobanţilor şi Calea Floreşti, urmate de cele de pe Regele Ferdinand şi Louis Pasteur, iar valoarea investiţiei a rămas confidenţială. 

Strategie de expansiune în centrul orașului

Acesta va fi al doilea Mega Image din centrul orașului, după cel deschis anul trecut în Piața Mihai Viteazul, însă un alt magazin se profilează tot în mijlocul Clujului, la parterul unui ansamblu rezidențial pe care îl ridică investitorul imobiliar Vasile Pușcaș, după cum a confirmat omul de afaceri.

Dezvoltatorul Platinia găzduiește primul supermarket de acest gen din Cluj, ridicat în zona fostei fabrici de bere Ursus, de pe Calea Mănăștur. Alte Mega Image funcționează în cartierere Mănăștur, Mărăști și Grigorescu. În sortimentaţia acestora se găsesc acum și produse locale, precum cele de la Moldovan - Carmangeria Sânnicoară sau La Casa. Rețeaua are deja cinci supermarketuri în Cluj-Napoca, plus două Shop & Go, dar și unul în Florești.

Principalii săi concurenţi de la Cluj sunt Carrefour, Auchan, Kaufland, Cora (hipermarketuri), Lidl, Profi, Penny Market, Unicarm, Oncos (supermarketuri), cu mențiunea că unele acționează pe ambele segmente, Metro, Selgros (cash & carry). Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu o reţea de 600 de magazine, sub mărcile Mega Image, Shop & Go, Gusturi Românești, și are 9.000 de angajați în țară.

Investiţiile anuale anunţate de conducerea reţelei se ridică la 50 de milioane de euro pe an, cu 70-100 de noi unităţi deschise în acest interval. Mega Image România a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 3,3 miliarde de lei, în creștere cu 21% față de cel precedent. Compania face parte din Ahold Delhaize, retailer internaţional din Belgia – Olanda ce operează în prezent pe trei continente

Comenteaza