Interesul faţă de Black Friday în România, de două ori mai mare decât în SUA

Interesul faţă de Black Friday în România, de două ori mai mare decât în SUA
Cu toate că americanii au creat conceptul de Black Friday, Google Trends arată că în România interesul este de două ori mai mare ca în Statele Unite. Comportamentul pe internet al consumatorului se schimbă în perioada acestei campanii faţă de o perioadă obişnuită din an, potrivit retailerului online CEL.ro.

De Black Friday 2016 aproape jumătate dintre cumpăratorii online au ales să acceseze site-ul de pe dispozitivele mobile (45%). Cel mai mare volum de trafic a fost generat de Bucureşti (40%), majoritatea de pe dispozitivele mobile. Deşi computerul este încă preferat de majoritatea clienţilor ca valoare a comenzilor, s-a observat că în acest an, în capitală, pentru prima dată valoarea tranzacţiei de pe mobile a depăşit-o cu 9% pe cea de pe desktop, în timp ce în ţară valoarea tranzacţiilor de pe mobile a fost sub desktop cu 10%.
 
Preferinţele clienţilor se observă şi în sistemele de operare pe care le folosesc în accesarea site-urilor şi achiziţionarea produselor preferate: Windows direcţionează 52% din trafic, urmat de Android cu 36% şi de iOS cu 7%. Deşi clienţii îşi propun să stea până noaptea târziu să prindă primele oferte de Black Friday, cei mai mulţi români fac cumpărăturile dimineaţa, până în prânz. Vârful traficului pe CEL.ro a fost atins pe 18 noiembrie, în intervalul 07:00-09:00.
 
Clienţii şi-au achiziţionat produse din aproape toate categoriile de produse listate pe site: televizoare, laptopuri, telefoane, anvelope, electrocasnice, bricolaj, parfumuri şi ceasuri. Românii au preferat televizoarele Smart cu caracteristici 4K şi laptopuri de gaming. Au fost înregistrate 40.000 de comenzi, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 850 de lei. 
 
Chiar dacă publicul ţintă este masculin (70% erau bărbaţi), retailerul a observat că femeile au tendinţa de a folosi mai mult dispozitivele mobile, 52% din totalul traficului feminin preferând dispozitivele mobile. Valoarea coşului de cumpărături al femeilor este însă cu 9% mai mică decât cea a cumpărăturilor bărbaţilor pentru că femeile se orientează mai puţin spre produse de electro-IT care sunt mai scumpe şi mai mult spre cele de îngrijire personală, parfumuri şi ceasuri.
 
În campania de Black Friday 2016 principalele categorii de vârstă active au fost 25-34 şi 35-44 de ani. Categoria 25-34 de ani a făcut cumpărături într-o proporţie mai mare faţă de categoria de vârstă 35-44 (74%). Valoarea coşului de cumpărături a fost cu 16% mai mare în cazul categoriei de vârstă 35-44 de ani. CEL.ro a înregistrat în 2015 vânzări de 40 milioane de euro şi are 1 milion de comenzi procesate până în prezent.

Comenteaza