Interesul faţă de Black Friday în România, de două ori mai mare decât în SUA
- Scris de Ziua de Cluj
- 23 Noi 2016, 12:38
- Economie
- Ascultă știrea

De Black Friday 2016 aproape jumătate dintre cumpăratorii online au ales să acceseze site-ul de pe dispozitivele mobile (45%). Cel mai mare volum de trafic a fost generat de Bucureşti (40%), majoritatea de pe dispozitivele mobile. Deşi computerul este încă preferat de majoritatea clienţilor ca valoare a comenzilor, s-a observat că în acest an, în capitală, pentru prima dată valoarea tranzacţiei de pe mobile a depăşit-o cu 9% pe cea de pe desktop, în timp ce în ţară valoarea tranzacţiilor de pe mobile a fost sub desktop cu 10%.
Preferinţele clienţilor se observă şi în sistemele de operare pe care le folosesc în accesarea site-urilor şi achiziţionarea produselor preferate: Windows direcţionează 52% din trafic, urmat de Android cu 36% şi de iOS cu 7%. Deşi clienţii îşi propun să stea până noaptea târziu să prindă primele oferte de Black Friday, cei mai mulţi români fac cumpărăturile dimineaţa, până în prânz. Vârful traficului pe CEL.ro a fost atins pe 18 noiembrie, în intervalul 07:00-09:00.
Clienţii şi-au achiziţionat produse din aproape toate categoriile de produse listate pe site: televizoare, laptopuri, telefoane, anvelope, electrocasnice, bricolaj, parfumuri şi ceasuri. Românii au preferat televizoarele Smart cu caracteristici 4K şi laptopuri de gaming. Au fost înregistrate 40.000 de comenzi, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 850 de lei.
Chiar dacă publicul ţintă este masculin (70% erau bărbaţi), retailerul a observat că femeile au tendinţa de a folosi mai mult dispozitivele mobile, 52% din totalul traficului feminin preferând dispozitivele mobile. Valoarea coşului de cumpărături al femeilor este însă cu 9% mai mică decât cea a cumpărăturilor bărbaţilor pentru că femeile se orientează mai puţin spre produse de electro-IT care sunt mai scumpe şi mai mult spre cele de îngrijire personală, parfumuri şi ceasuri.
În campania de Black Friday 2016 principalele categorii de vârstă active au fost 25-34 şi 35-44 de ani. Categoria 25-34 de ani a făcut cumpărături într-o proporţie mai mare faţă de categoria de vârstă 35-44 (74%). Valoarea coşului de cumpărături a fost cu 16% mai mare în cazul categoriei de vârstă 35-44 de ani. CEL.ro a înregistrat în 2015 vânzări de 40 milioane de euro şi are 1 milion de comenzi procesate până în prezent.