Industria mobilei estimează afaceri anuale mai mari cu până la 25%

Industria mobilei estimează afaceri anuale mai mari cu până la 25%
Producătorii locali de mobilă sunt încrezători cu privire la evoluția acestei industrii datorită contextului economic favorabil: majorarea consumului, reducerea taxei pe valoarea adăugată, creșterea construcțiilor de locuințe, accelerarea cumpărării locuințelor.

Cele mai optimiste aşteptări pentru 2016 sunt la întreprinderile mari (100% văd creştere), iar estimarea de stagnare cea mai mare, la firmele mici (42,9%), relevă prima cercetare dedicată pieţei de profil din ţară, realizată de agenţia Financial Trends. Majorarea predominantă a cifrei de afaceri indicată de agenţii economici din sector este de până la 25% (63,4% din respondenţi). 
 
„Initiaţiva noastră este condusă de dorinţa de a ajuta companiile cu capital românesc să se dezvolte şi să câştige teren în faţa multinaţionalelor sau companiilor cu capital străin care de cele mai multe ori domină piaţa, inclusiv industria de mobilă”, a precizat Alexandru Bratosin, manager al Financial Trends.

"Cei care au estimat majorări de peste 25% au un potențial de creștere uriaș, determinat de contextul actual (extinderea vânzărilor în piețe noi de desfacere - exporturi, creșterea cotei de piață interne, brand puternic, creșterea consumului intern). Producătorii care așteaptă stagnări ale cifrei de afaceri nu au o poziție dominantă în piață în acest moment”, relevă raportul. 47,9% dintre producători îşi fundamentează deciziile pe informaţiile de la nivelul întreprinderii, 28,2% merg pe instinct, iar 23,9%, pe informaţii de la nivelul industriei.

„Unul dintre motivele eșecului producătorilor români de mobilă în față întreprinderilor cu capital străin este determinat de modul în care managerul își fundamentează deciziile. Majoritatea deciziilor se bazează pe situația de la nivelul întreprinderii (care nu reflectă evoluția pieței decât dacă ești liderul pieței) și pe instinct, fără să se analizeze factorii de influență ai industriei, cererea din partea clienților.

Majoritatea producătorilor se consideră analiști economici care știu cum și în ce direcție evoluează economia, însă, în timpul crizei, toți acești “experți” au falimentat sute de afaceri sau au resimțit scăderi puternice ale cifrei de afaceri (mai ales la nivelul întreprinderilor mici şi mijlocii ce domină piața ca număr)", conform raportului.
 
Întreprinderile producătoare analizează datele privind evoluția industriei din presă, reviste de specialitate, website-uri cu informații despre industria de mobilă. Peste 50% dintre producători consideră că pot transforma informațiile din rapoartele de analiză într-un avantaj competitiv.
 
Profilul producătorilor de mobilă invitați să participe la studiul "De la antreprenori pentru antreprenori - industria de mobilă" este 43,7% microîntreprinderi, 21,1% întreprinderi mici cu 10-19 salariaţi, 19,7% întreprinderi mici cu 20-49 de salariaţi, 9,9% întreprinderi mijlocii, 5,6% întreprinderi mari.

Este prima cercetare dedicată întreprinderilor producătoare de mobilă din România pentru a înţelege modul în care îşi fundamentează agenţii economici deciziile şi cum estimează ca va evolua industria în acest an. La studiu au participat 100 de producători de mobilă din ţară.

Jucu şi Gherla, în topul naţional

45% din industria naţională a mobilei este împărţită între 15 firme, dintre care două din Cluj: Ecolor Jucu (afaceri de 234 de milioane de lei în 2014, 2% cotă de piaţă), Sortilemn Gherla (199 de milioane, 2%), În clasamentul naţional sunt nouă firme din Nord-Vest (Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sălaj) şi patru din Vest (Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş).

Comenteaza